Wedstrijdverslag Gouda JO13-2 - Moerkapelle JO13-1

Moerkapelle JO13-1JM

Onder 13, JO13-1, 4e klasse 2

7 oktober 2017 11:00

Op  7 oktober een mooie wedstrijd met in de stromende regen een enthousiaste verslaggeefster langs de lijn.

Nieuwe ronde nieuwe kansen, na het gelijkspel van vorige week zijn de verwachtingen voor deze wedstrijd hoog gespannen. Maar u raadt het al ….. het weer was weer om te huilen, smerige miezer waar je inderdaad als je daar een hele wedstrijd in staat gewoon doorweekt van raakt. Maar Joyce was zo vriendelijk om een parapluutje boven mijn hoofd te houden zodat ik “gewoon” het verslag kon schrijven.

Vandaag hebben we een debutant op het veld staan, Jaap mag vandaag voor het eerst vlaggen, dus wij gaan hem beoordelen op zijn kwaliteiten, sportiviteit en alertheid, we zijn benieuwd. Ik zeg dat ie het top gedaan heeft volgens mij vond hij het zelf ook?

We beginnen aanvallend, vrije trap MKP door Nathan voorgegeven aan Wol, maar die reageert te traag en zo gebeurd er niks. Mega kans voor Nathan maar wat doet ie schiet hard op de paal en in de rebound tikt Gouda hem over de zijlijn, de eerste corner is een feit. Mooie corner van Nathan en Enzo tikt hem lekker binnen, 0-1. Gouda neemt de touwtjes in handen en gaan in de aanval het levert ze een corner op. Die heeft Sven niet klemvast en in 2e instantie scoort Gouda de 1-1. Het gaat steeds harder regenen wat een butweer. Maar goed we geven niet op en weer een mooi schot van Wol maar helaas net naast. Hassan heeft het druk achterin maar weet lekker op te ruimen hoor. Dan is het weer druk voor het doel van Sven en raakt Jarno geblesseerd, die komt raar op zijn zij/rug terecht en gaat dan ook van het veld af, moet echt ff door mams tot bedaren worden gebracht, ff rustig adem halen en dan komt het uiteindelijk wel weer goed. Wol heeft het ook weer op zijn heupen maar alleen de afwerking moet de volgende keer beter en je eigen niet aan de kant laten zette door de tegenstander. Dan volgt er even een donderpreek van Marco met uitleg en al, we zijn te lief, moeten meer bewegen etc. Dan een foutje achterin van Gouda en Nathan maakt net voor rust de 1-2. RUST.

Na de rust is het nog harder gaan regenen en we moeten vol aan de bak om die 1-2 voorsprong ook daadwerkelijk vast te houden. Vrije trap Gouda, maar Sven doet wat ie moet doen, het levert dan wel weer een corner op maar ook die weet ie weg te werken. Gouda zet in de 2e helft veel meer druk en zijn er op gebrand om die 2-2 te maken. Maar we stropen de mouwen op en gaan ook op zoek, vrije trap MKP en Nathan schiet hem net over. Weer een poging van Gouda maar wij nemen de aanval over, klein kansje voor Lars en nog een, dit levert ons dan wel een corner op. Maar die weten we dan niet te verzilveren, we maken het niet af. Weer een heel mooi schot van Nathan maar het doel was ineens 2 meter verplaatst en zo werd er weer niet gescoord. Het is vandaag de wedstrijd van de gemiste kansen voor Nathan. Wij als trouwe supporters hebben de indruk dat de scheids door laat spelen totdat Gouda de gelijkmaker erin schiet. Maar na zoveel pogingen lukt het Nathan uiteindelijk toch om de 1-3 te maken. En fluit de scheids gauw voor het einde van de wedstrijd. Nou we hebben nu even rust geen enkele wedstrijd in de herfstvakantie dus we mogen pas 28 oktober weer het veld op, wederom in Gouda alleen nu bij ONA.

Groetjes

De razende reporter