Moerkapelle 1 wint na het creëren van veel kansen tegen v.v. De Rijnstreek

2415BW
NIEUWERBRUG AAN DEN RIJN
tel. 0348-688584

Zaterdagmiddag 27 januari speelde Moerkapelle 1 de inhaalwedstrijd tegen v.v. De Rijnstreek in Nieuwerbrug. Het is bijna 5 jaar geleden dat Moerkapelle voor het laatst tegen deze vereniging speelde. Moerkapelle won het uitduel toen met ruime cijfers.  Er waren rond de vijfentwintig mensen uit Moerkapelle meegekomen om dit duel te aanschouwen.

Moerkapelle begon op deze zonnige middag in januari, zonder v.d. Salm en Koolhaas, beide geblesseerd, goed aan de wedstrijd. Het viel in de eerste helft veelvuldig aan maar wist de doelman van de thuisvereniging in de eerste helft niet te passeren. Kansen waren er voor de driemans aanvalshoede van Moerkapelle voor elk van hen. Het werd al snel oppassen geblazen, want na nog geen kwartier spelen liepen twee aanvallers van Moerkapelle tegelijk al tegen een gele kaart aan. Verdedigend deed Moerkapelle het aanvankelijk redelijk, behalve het moment na een half uur spelen. De Wilde twijfelde te veel aan de rand van het veld, waar de spits van Rijnstreek gretig gebruik van maakte. Hij pikte de bal af en ging alleen op keeper Sloof af. Met een prachtige lob over de keeper heen verdween de bal in het doel en stond Moerkapelle onverwacht en ondanks al het aanvallende spel op een 1-0 achterstand. Zo gingen beide partijen ook de rust in.

Moerkapelle wist ook in de tweede helft het spel goed naar zich toe te trekken en bleef de aanval zoeken. De thuisploeg kon hier weinig tegenover brengen, maar stond aanvankelijk nog wel voor. Halverwege de tweede helft had de thuisploeg nogal wat commentaar op de leiding hetgeen enkele gele kaarten tot gevolg gehad. Vlak daarna kreeg Moerkapelle weer een corner te nemen. De scheidsrechter had voordien al gewaarschuwd tegen het vele duw en trekwerk in het strafschopgebied bij dergelijke situaties. Weer was hier sprake van toen Kievit onderuit weer getrokken bij het nemen van de corner. Resoluut wees de scheidsrechter naar de penalty stip. Van Ommeren ging achter de bal staan en schoot de bal even resoluut binnen. Moerkapelle zag kansen en zette het spel dat men de gehele wedstijd had gespeeld voort. Met een slimme beweging in de strafschopgebied zette Van Ommeren in de 77ste minuut Kievit vrij voor de keeper. Kievit wist deze kans te verzilveren, waarmee hij zijn ploeg op een 1-2 voorsprong bracht. De thuisploeg probeerde daarna het spel te verleggen maar Moerkapelle kwam vanmiddag met de solide verdediging, waaronder De Gooijer en Knop in het centrum, niet meer in gevaar. Een mooi begin van 2024 voor een strijdend en hardwerkend Moerkapelle 1.

Volgende week start deel twee van de competitie en speelt Moerkapelle 1 thuis de streekderby tegen plaatsgenoot v.v. Moordrecht.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert, Wesley de Wilde (60: Lars Knop), Matthias de Gooijer, Mischa Slingerland (45: Daan van den Berg), Lucas Doornebosch, Mike van der Vlist, Ralph Doornebosch, Senna Jager, Jarno van Ommeren, Jeffrey Kievit (75: Timo Verheij).