Moerkapelle 1 hard onderuit in Ridderkerk tegen SV Bolnes 1

2987VM
RIDDERKERK
tel. 0180-414467

Zaterdagmiddag 16 december speelde Moerkapelle 1 de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen SV Bolnes 1. Beide teams zijn afgelopen seizoen gedegradeerd naar de vijfde klasse. Vooraf was al veel in het nieuws geweest dat het team van Bolnes zich dit seizoen met bijna een compleet elftal vanuit een derde klasse team had weten te versterken ten opzichte van vorig seizoen. SV Bolnes 1 draait momenteel ook boven in mee in deze competitie.

Het was een druilige middag en het grasveld was buitengewoon hobbelig. Een terrein waar Moerkapelle de laatste jaren toch al met veel moeite op speelt. Van meet af aan lag het initiatief  bij de thuisploeg. In de eerste minuten resulteerde dit al in twee kopkansen van de boomlange lange spits van Bolnes. Moerkapelle had moeite dit goede spel te volgen en kwam nauwelijks aan aanvallen toe. De spaarzame kansjes konden alleen gevaarlijk worden als de verdediging van Bolnes even niet goed oplette. Moerkapelle hield het eerste half uur nog aardig stand en dit was dan ook wel het beste deel van de wedstrijd voor hen. Na een 34 minuten spoelen was het raak voor de thuisploeg. Een goede voorzet vanaf links werd door de boomlange spits keurig binnengekopt. Nog voor rust wist Bolnes de voorsprong te vergroten. De rappe rechtsbuiten van Bolnes werd keurig bediend door dezelfde spits. Hij spurtte langs de verdediger van Moerkapelle en schoot netjes binnen. Zo werd de rust bereikt.

De tweede helft maakte dat Moerkapelle deze middag maar gauw moet vergeten, want het was Bolnes dat de boventoon voerde en het spel volledig naar hun hand wist te zetten. Dit resulteerde in een reeks van nog eens vijf doelpunten. Het werd snel duidelijk dat het klasse verschil tussen beide teams vanmiddag heel groot was. Bolnes lijkt, als het zo blijft voetballen, een van de kampioenskandidaten. Moerkapelle zal in de tweede seizoenshelft de punten tegen andere teams moeten verzamelen. Vorige week was het nog zonde dat Moerkapelle de punten tegen medekoploper, toen WDS, had prijsgegeven, maar vanmiddag was Bolnes voor Moerkapelle een maatje te groot. De eerste seizoenshelft zit er nu bijna op.

Op zaterdag 27 januari 2024 begint Moerkapelle 1 weer met de (inhaal) wedstrijd uit tegen v.v. De Rijnstreek in Nieuwerbrug.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert, Lars Knop (62: Matthias de Gooijer), Stef Salm, Richard Koole, Lucas Doornebosch, Mike van der Vlist, Ralph Doornebosch Michael Koolhaas (46: Senna Jager), Jarno van Ommeren, Jeffrey Kievit.