Moerkapelle 1 wint ook de uitwedstrijd tegen buur VV ASW 1

2742AR
WADDINXVEEN
tel. 0182-614710

Zaterdagmiddag 9 maart reisde Moerkapelle 1 af naar Waddinxveen om het daar op te nemen tegen buur ASW 1. De thuiswedstrijd eerder dit seizoen was, ondanks vele kansen voor Moerkapelle, net met 0-1 verloren gegaan. Moerkapelle was vandaag, op keeper Sloof, na redelijk compleet en had de laatste twee wedstrijden niet verloren. Sloof kampt met een slijmbeursontsteking in zijn schouder.

De wedstrijd begon in de zon met een stevige wind met best aardig wat Moerkapellenaren ter ondersteuning van hun team, rustig en gelijk opgaand. De eerste helft had Moerkapelle de rug in de wind, maar waren beide partijen slordig, veel ballen kwamen niet aan zodat de tegenstander er mee aan de haal kon gaan. Kansen waren voor beide teams, op een enkele na, zeldzaam. Verder is er niet zoveel over de eerste helft te vertellen.

In de rust spraken we met huidige voorzitter G. Smakman, die op 27 maart a.s. afzwaait, en ook de toekomstige voorzitter “Stefano”. Buur ASW maakt dus ook een voorzitterswissel mee. Heren dank voor de plezierige ontvangst vanmiddag.

De tweede helft speelde Moerkapelle tegen de wind in, maar pakte, met Jager in plaats van V.d. Vlist, op de linkerflank van meet af aan de zaak iets zorgvuldiger op. Er kwamen direct al enige kansjes. ASW had het ondanks windje mee moeilijker dan in de eerste helft. Moerkapelle grossierde in hoekschoppen. De eerste echt grote kans was er voor Koolhaas. Een handige voorzet van Jager vlak voor de doellijn langs werd door Koolhaas op onverklaarbare wijze nog gemist, maar ASW was gewaarschuwd. De wedstrijd bleef in handen van Moerkapelle met een solide verdediging en Van Ommeren op het middenveld strooiende met pasjes en goed genomen corners. Bij een van die corners in de 73ste minuut ging De Gooijer mee naar voren. De corner werd ogenschijnlijk in eerste instantie afgeslagen maar in de mêlee van spelers wist De Gooijer de bal half om te halen om met een hard schot de bal boven in de touwen te laten verdwijnen. De terechte voorsprong voor Moerkapelle op basis van de tweede helft was een feit. ASW probeerde daarna de aanval te zoeken ,maar dat lukte slechts zeldzaam en zeker niet gevaarlijk genoeg. ASW wist vanmiddag het verschil niet te maken dat was voor een groot deel de verdienste van Moerkapelle. De wedstrijd was van mooi een sportief gehalte en werd goed geleid. De scheidsrechter floot na 4 minuten extra tijd af. Moerkapelle heeft in de laatste 5 wedstrijden 10 punten weten te verzamelen. De beste periode van dit seizoen tot nu toe.

Volgende week speelt Moerkapelle 1 thuis tegen koploper Bolnes 1, eerder dit seizoen werd de uitwedstrijd fors verloren.

Opstelling: Gino Jansen, Mischa Slingerland, Matthias de Gooijer, Stef van der Salm, Richard Koole, Lucas Doornebosch, Timo Verheij (75: Daan Herbert), Mike van der Vlist (45: Senna Jager), Jarno van Ommeren, Michael Koolhaas, Ralph Doornebosch