Met hard werken en voldoende kansen op meer in de eerste helft pakt Moerkapelle 1 pakt eerste punt tegen Gouderak 1

Gouderak 1

Assist: Daan Herbert

4 november 2023 14:30

M.H. de Vreugd

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdagmiddag 4 november speelde Moerkapelle 1 de thuiswedstrijd tegen Gouderak 1. De uitwedstrijd vorige week tegen Bolnes werd afgelast. De laatste thuiswedstrijd tegen Gouderak 1 was in november 2021 en eindigde toen met een nipte overwinning. Het was een kletsnatte zaterdagmiddag waar de regen onophoudelijk bleef neerdalen.

Moerkapelle begon met Kievit, Van Ommeren en Jager in de voorhoede, goed aan deze wedstrijd. De eerste de beste kans voor Moerkapelle was dan ook al in de derde minuut. Van Ommeren schoot de bal net langs de buitenkant van de paal. Gouderak had de eerste 10 minuten weinig in te brengen, maar toch was het bij de eerste de beste aanval van Gouderak al raak ! De eerste goed opgezette aanval door het midden bracht de bal bij de rechter aanvaller die de bal onder keeper Sloof heen het doel in schoot. Een teleurstelling voor Moerkapelle, maar vanmiddag pakte men het aanvallende spel direct weer op en binnen twee minuten lag de gelijkmaker aan de andere kant in het doel. Na heel goed doorgaan van verdediger Herbert bracht hij de bal voor, net langs de tweede paal waar de kleine middenvelder Van der Vlist met een uiterste poging de bal verassend koppend wist binnen te werken. Moerkapelle bleef daarna in de eerste helft de aanval zoeken en kreeg een aantal kansen om op voorsprong te komen. Een mooi schot van Jager werd door de doelman van Gouderak gepareerd en zo waren er nog wel enkele goede kansen waar Gouderak in de eerst helft weinig tot niets tegenover kon stellen. De rust ging in met een gelijke 1-1- stand.

Na rust tapte Gouderak uit een ander vaatje en was Moerkapelle veel minder in staat het goede spel van voor rust voort te zetten. Het was Gouderak die meer en meer de aanval zocht en Moerkapelle kwam slechts een enkele keer aan aanvallen toe. Verdediger Knop van Moerkapelle kreeg nog een bijna niet te missen kop kans uit een corner, maar ook hij trof geen doel. Het spel van Moerkapelle werd naar mate het langer duurde onrustiger. Trainer Van der Klok wisselde enkele aanvallers, maar ook dat kon het spelbeeld niet meer veranderen. Een kwartier voor tijd werd ook de nog niet geheel herstelde verdediger Slingerland binnen de lijnen gebracht. Deze moest na enkele minuten het veld alweer verlaten, nadat hij zich wederom en wellicht te vrezen nog erger had geblesseerd.

Moerkapelle speelde weer een goede eerste helft, scoorde te weinig en werd de tweede helft te slordig, anders waren er zeker mogelijkheden geweest op de eerste overwinning. Nu was het keeper Sloof die met enkele formidabele redding de thuisploeg op de been hield, zeker in de slot minuten van de wedstrijd, anders had Gouderak er alsnog met de winst van door gegaan.

Volgende week speelt Moerkapelle 1 de uitwedstrijd tegen in Nieuwerbrug tegen v.v. De Rijnstreek. Een vereniging waar we in het seizoen 2018-2019 voor het laatst tegen speelden.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert, Lars Knop, Stef van der Salm, Richard Koole (80: Mischa Slingerland), Lucas Doornebosch, Mike van der Vlist, Timo Verheij, Jeffrey Kievit (65: Timon van Dam), Jarno van Ommeren (65: Michael Koolhaas), Senna Jager (75: Ralph Doornebosch)