v.v. Moerkapelle mocht deze keer de uitwedstrijd tegen v.v. Kamerik niet winnen

Kamerik 1

... (kopbal)

5e klasse B

20 april 2024 14:30

J.M. van den Berg

Sportpark Mijzijde
Overstek 2 A
3471EJ
KAMERIK
tel. 0348-401906

Zaterdagmiddag 20 april reisde Moerkapelle 1 af naar Kamerik om daar te spelen tegen de plaatselijk hoofdmacht van deze vereniging. Kamerik is een oude bekende, waar we regelmatig tegen spelen en zij staan inmiddels een aantal punten onder ons op de ranglijst. Er stond vanmiddag wederom veel wind en het was zeker in de buien ijzig koud. De thuiswedstrijd had Moerkapelle eerder weten te winnen.

Het was vanmiddag gelet op de stand op de ranglijst een wedstrijd om des keizersbaard, zoals men dat noemt, maar voor een leuke gezellige wedstrijd is er meer nodig dan twee teams die daar zin in hebben, zoals het weer en soms nog enkele factoren. De wedstrijd ving bijna 10 minuten te laat aan. Bij Moerkapelle was Lucas Doornebosch nog geblesseerd en begon De Gooijer vanaf de bank. Moerkapelle begon met de wind schuin tegen, maar wist wel direct ten aanval te trekken. De eerste kansen waren dan ook voor Moerkapelle, maar het bleef wel oppassen geblazen, zo ook bij een uittrap van keeper Jansen. In de tiende minuut kreeg Moerkapelle een corner te nemen. De mee opgekomen Knop kopte de bal keurig binnen. Alle spelers van Moerkapelle juichte en liepen reeds terug naar het middenveld toen de scheidsrechter het doelpunt tegen alle verwachtingen in alsnog afkeurde !. Wat er nu precies aan de hand zou zijn geweest blijft een raadsel. Moerkapelle trok zich er gelukkig weinig van aan en bleef de bovenliggende partij ook tegen wind. In de 20ste minuut schoot Kievit net voor langs. Halverwege de eerste helft kreeg Jager onverwacht een gele kaart op het middenveld voor een ogenschijnlijk klein duwtje. Verbazing alom, maar even later was Kievit aan de buurt en ontving eveneens geel in een fair partijtje voetbal. Dat schoot Moerkapelle enigszins in het verkeerde keelgat en leverde na een overtreding van v.d. Vlist een opstootje op waarbij alleen de Moerkapelle speler wederom geel kreeg ! Het ongeloof sloop het team zachtjes aan binnen. De thuisploeg wilde wel,maar had weinig in te brengen. Het spel ging verder en de eerste helft eindigde met een 0-0 stand.

De tweede helft wisselden trainer Van der Klok Jager voor De Gooijer die aanvankelijk, op een voor hem bijzonder plaats, in de aanval ging spelen. Moerkapelle was na rust met de wind in de rug nog wat stereker dan voor rust. Na ruim 10 minuten spelen ontglipte Van Ommeren op rechts de linkerverdediger en ging er vandoor. Hij zetten de bal keurig voor waar de mee opkomende Ralph Doornebosch zijn eerste treffer van het seizoen voor zijn rekening kon nemen. Op dit doelpunt was dan ook weinig aan te merken. De wedstrijd vervolgde, Kamerik trachtte met man en man de aanval ter zoeken en Moerkapelle wist dat ook zeer regelmatig te doen. Zo ook in de 80ste minuut toen Kievit, na weer een goede voorzet van Van Ommeren, een grote kans op de 0-2 overschoot. Kamerik zette daarna nog een keer aan. In de 88ste minuut liet keeper Jansen zich verleiden om zijn doel uit te komen, maar de rechterspits wist de bal nog net voor te zetten en met de wind in de rug werd de bal binnengekopt. Het was een van de spaarzame goede aanvallen van de thuisploeg die na direct daarna al de puntendeling opleverde, want vrijwel direct na de aftrap floot de scheidsrechter tot ieders verbazing in de 89ste minuut al af. Dit ondanks het waarschuwen en gebaren makende in de tweede helft dat er tijd zou worden bijgetrokken. Kennelijk was zijn klokje de tijd ver vooruit. Zo eindigde deze wedstrijd om des keizersbaard in een gelijkspel, waar Moerkapelle verre weg het meeste recht op de drie punten had, maar genoegen moest nemen met een punten deling.

De eerstkomende twee weken zijn er geen competitiewedstrijden. Daarna speelt Moerkapelle weer een uitwedstrijd, drie op een rij, dan tegen WDS dat inmiddels de tweede plaats op de ranglijst heeft weten te bereiken.

Opstelling: Gino Jansen, Daan Herbert (70: Timo Verheij), Lars Knop, Stef van der Salm, Mischa Slingerland, Daan van den Berg (60: Richard Koole), Mike van der Vlist, Ralph Doornebosch , Jarno van Ommeren, Jeffrey Kievit, Senna Jager (45: Matthias de Gooijer).