Eerste winstpartij voor Moerkapelle 1 in de 5de klasse, met hard werken werd SPV ’81 in de slotfase alsnog verslagen.

SPV '81 1

... (kopbal)
Senna Jager (kopbal)

18 november 2023 14:30

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdagmiddag 18 november speelde Moerkapelle 1 de thuiswedstrijd tegen SPV ‘81 1. De laatste wedstrijd vorige week tegen v.v. De Rijnstreek was ook weer afgelast. Het was vanmiddag wederom een kletsnatte zaterdagmiddag. De regen bleef weer onophoudelijk neerdalen. Van SPV ’81 had Moerkapelle de afgelopen 3 jaren niet weten te winnen. De laatste overwinning dateerde uit 2019.

Moerkapelle begon weer met andere samenstelling in de aanval dit keer waren het R. Doornebosch, Koolhaas en Van Ommeren en achterin Lars Knop voor de geblesseerde Slingerland. Het eerste halfuur ging het spel redelijk op en neer met behoorlijk wat balverlies over en weer. Beide ploegen wisten eigenlijk weinig echte kansen te creëren tot aan de 35ste minuut. Een goede ingooi van Moerkapelle was het startsein voor een goed lopende aanval over enkele schijven waardoor spits Koolhaas opeens zich kon vrijmaken en de bal langs de keeper van SPV ’81 keurig binnenschoot. Daarna geurde er weinig spannends meer in de eerste helft.

De tweede helft zou meer spektakel brengen. Al in de tweede minuut na rust wist een aanvaller van SPV ’81 met een uitgekiende kopbal de verdediging en keeper van Moerkapelle te verschalken, de bal ging uiterst traag, maar goed gemikt het doel in. Daar had Moerkapelle, gelet op het spelbeeld tot dan toe, niet op gerekend, Moerkapelle was gewaarschuwd. Het spelbeeld van de eerste helft herhaalde zich daarna het eerste kwartier. Na bijna een uur spelen wisselde trainer Van der Klok twee aanvallers en bracht Kievit en Jager binnen de lijnen. Dit bracht Moerkapelle ook nog iets meer aanvallend spel, maar tot aan de slotfase bleef het spel over en weer gaan. Belangrijk momenten volgde er toen in het nadeel van Moerkapelle. Eerst moest Herbert geblesseerd het veld verlaten en vlak erna moest Salm aan de noodrem trekken, omdat een duw van de spits van SPV ’81 op Salm onbestraft bleef en de spits er anders mogelijk van door kon gaan. De verder goed leidende scheidsrechter stuurde Salm met rood naar de kant. Dat was het keerpunt in de wedstrijd. SPV ’81 schoot de bal in de muur en wilde met 11 tegen 10 alsnog de overwinning binnen slepen, maar dat pakte geheel anders uit. In de 86ste minuut kreeg Moerkapelle een corner te nemen. Het was Jager, al met geel op zak, die boven de verdedigers van SPV ’81 uit toornde en de bal nog net met het hoofd kon raken en van korte afstand zag binnenvliegen. Moerkapelle was blij met de voorsprong, maar SPV ’81 trok onmiddellijk weer ten aanval. Een goede uittrap van keeper Sloof en misverstand tussen verdediger en keeper van SPV ’81 bracht Kievit vrij voor doel. Die twijfelde niet en schoot in de 88ste minuut keurig de 3-1 binnen. Toch was SPV ’81 nog niet verslagen want vanaf de aftrap wist de tegenstander ruim 1 minuut later de 3-2 nog te scoren. De laatste 7 minuten extra tijd die de scheidsrechter daarna bijtrok waren spannend, maar de verdedigers Koole en de Gooijer bleven goed overeind en wisten enkele aanvallen van SPV ’81 onschadelijk te maken.

Beide ploegen speelde vanmiddag niet denderend, maar het slechte weer en vele regenval was een goed excuus en beide elftallen zorgden wel voor een spannend slot waar Moerkapelle dit keer aan het langste eind trok. Na vorige wedstrijd 1 punt te hebben behaald volgend er nu dan 3.

Volgende week speelt Moerkapelle 1 de thuiswedstrijd tegen Kamerik die deze week verrassend van de koploper had weten te winnen.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert(75: Mathias de Gooijer), Lars Knop, Stef van der Salm, Richard Koole, Lucas Doornebosch, Mike van der Vlist, Timo Verheij, Jarno van Ommeren, Michael Koolhaas (59: Senna Jager), Ralph Doornebosch (59: Jeffrey Kievit).