Moerkapelle 1 wint twee keer achtereen thuis, nu van v.v. Kamerik 1

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdagmiddag 25 november speelde Moerkapelle 1 voor de tweede keer achtereen weer thuis nu tegen v.v. Kamerik 1. Het was vanmiddag wederom wat weer betreft triest met enkele winterse buien.  Van v.v. Kamerik had Moerkapelle in de voorbereiding ruim weten te winnen, maar dat zegt lang niet alles.  In 2019, de laatste competitie wedstijden tegen elkaar ging het veelal gelijk op.

Moerkapelle begon vanmiddag met Kievit, Koolhaas en Van Ommeren in de aanval. Achterin verving Lars Knop de geblesseerde Slingerland en De Gooijer de geschorste Salm. Kamerik had de eerste twintig minuten het betere van het spel, begon met aanvallend spel en direct druk zetten. Moerkapelle moest daaraan even wennen en kwam er zelden uit. Halverwege de eerst helft zette Moerkapelle een aanval op en liep Van der Vlist het strafschopgebied binnen om de bal te halen, daarbij werd hij achter op zijn kuit geraakt door de verdediger en kwam ten val. De op kleine afstand van het voorval staande scheidsrechter was gedecideerd, strafschop besliste hij. Van Ommeren ging achter de bal staan en schoot de bal binnen die nog door de keeper net werd getoucheerd. Dit was een opsteker voor Moerkapelle die daarna ook beter in de wedstrijd kwam. Het was dan ook Moerkapelle die met een mooie aanval in de 35ste minuut op 2-0 voorsprong kwam. De aanval werd voorgezet door Van der Vlist, Koolhaas zag het goed en liet de bal vlak langs hem heen gaan, zodat de opkomende Verheij de bal voor het intikken had. Moerkapelle ging met een mooie voorsprong de rust is, maar was nog lang niet zeker van de overwinning want Kamerik bleef ook regelmatig aanvallen.

Na rust trachtte Kamerik met lange ballen naar voren het spel naar zich toe te trekken dat lukte met mate en Moerkapelle kon daardoor als het rustig bleef aan de bal met overspelen de aanval zoeken. Na bijna een kwartier spelen bereikte een van de lange ballen van Kamerik de spits die snel wilde wegdraaien, maar De Gooijer wilde dit pareren, waarbij hij de voet van de tegenstander raakte en voor de tweede keer vanmiddag moest de goed leidende scheidsrechter naar de penaltystip wijzen. Kamerik benutte de strafschop en daarmee was de aansluitingstreffer een feit en trok de tegenstander daarna nog een vaatje extra energie open om met nog meer lange ballen de verdediging van Moerkapelle te bestoken. Trainer van der Klok wisselde in de aanval bracht Van Dam en Jager binnen de lijnen. Na ruim een half uur spelen in de tweede helft bracht een uittrap van keeper Sloof de bal voor de voeten van Jager die de aanstormende keeper van Kamerik buiten het strafschopgebied op zich zag afkomen. De keeper ramde door en bracht Jager zwaar ten val met als gevolg een terechte rode kaart voor de keeper. Kamerik moest het laatste kwartier met 10 man verder. Dat bracht de kans voor Moerkapelle om de voorsprong te vergroten. De kansen waren er daarna zeker voor Van Ommeren, Jager en Van Dam, maar meer doelpunten bleven vanmiddag verder uit. Moerkapelle trok de overwinning over de streep. Dit betekende de tweede overwinning op rij en Moerkapelle steeg hierdoor weer twee plaatsen op de ranglijst.

Volgende week speelt Moerkapelle 1 de uitwedstrijd tegen Sportief in het Woerdense Verlaat.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert, Matthias de Gooijer, Lars Knop, Richard Koole, Lucas Doornebosch, Mike van der Vlist, Timo Verheij (70: Ralph Doornebosch), Jarno van Ommeren, Michael Koolhaas (70: Senna Jager), Jeffrey Kievit (62: Timon van Dam).