Moerkapelle 1 keihard onderuit in Zuidplasderby tegen v.v. Moordrecht 1

23 september 2023 14:30

F.A. Pille

Sportpark 't Ambacht

Zaterdagmiddag 24 september speelde Moerkapelle 1 de eerste competitiewedstrijd de Zuidplasderby in en tegen v.v. Moordrecht 1. Vorig seizoen troffen beide teams elkaar niet in competitieverband. Het seizoen ervoor wist Moerkapelle beide wedstrijden te winnen.

Beide elftallen begonnen vol inzet aan de wedstrijd. Toch was het de thuisploeg die na 11 minuten spelen al de score opende. Uit een afgeslagen corner van Moerkapelle wist de linkerspits van Moordrecht de bal te bemachtigen. Hij zag in een oogwenk dat keeper Sloof op de rand van zijn strafschopgebied stond en schoor de bal vanaf ongeveer 60 meter, ver voor de middenlijn, richting het doel. De wind pakte de bal keurig op en de bal belande ruim over Sloof heen in het doel. Een prachtig en bijzonder doelpunt waarmee Moordrecht op voorsprong kwam. Moerkapelle dat redelijk aan de wedstrijd was begonnen was de draad meteen ook even kwijt. Het was slechts 4 minuten later toen de spits van Moordrecht over links wederom wist te scoren. Moerkapelle werd zo stevig gewaarschuwd. Toch wist het uitspelende team de daard enigszins op te pakken en met een mooie aanval, goed combinatie voetbal, wist Van de Vlist op aangeven van Kievit de aansluitingstreffer te maken. Het mocht echter niet zoveel baten want Moordrecht trok direct weer volop ten aanval. Een vrije trap voor gemopper op de eigen medespelers in de achterhoede van Moerkapelle werd bestraft met een vrije trap binnen het strafschopgebied. Deze werd door keeper Sloof netjes onschadelijk gemaakt, maar een mooie voorzet vanaf rechts werd door de spits van Moordrecht direct met een volley binnengeschoten.  Moordrecht ging de rust in met een 3-1 voorsprong.

Na rust was het binnen enkele minuten alweer raak en stond het zomaar 4-1. Moerkapelle stevende op een volledige off-day af.  Na enkele onbegrijpelijke acties waarover we in dit verslag maar niet verder over zullen hebben, was het Moordrecht dat inde eindfase nog eens twee keer wist te scoren. Moerkapelle had zich vast en zeker iets anders van deze wedstrijd voorgesteld maar zal de komende periode echt uit een ander vaatje moeten tappen om zich op korte termijn te revancheren voor dit grote verlies.

Volgende week speelt Moerkapelle de tweede competitiewedstrijd thuis tegen v.v. Stolwijk 1.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert (Timo Verheij), Mischa Slingerland (Mathias de Gooijer), Stef van der Salm, Richard Koole, Lucas Doornebosch, Mike van der Vlist, Ralph Doornebosch, Jarno van Ommeren (Michael Koolhaas), Jeffrey Kievit (Timon van Dam), Senna Jager.