Moerkapelle 1 weet thuis met veel inzet één punt te pakken tegen NOC Kralingen

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdagmiddag 10 februari speelde Moerkapelle 1 de naar voren gehaalde wedstrijd tegen NOC Kralingen thuis. Moerkapelle was gewaarschuwd want het had de eerdere uitwedstrijd met (te) grote cijfers verloren. NOC Kralingen behoort tot de koplopers in de competitie. Moerkapelle trad bijna in dezelfde opstelling aan als vorige week en had ook zeker wel wat goed te maken na die wedstrijd.

Beide elftallen begonnen goed aan de wedstrijd met in het eerste kwartier NOC Kralingen met een licht veldoverwicht. De intensiteit was aan beide zijde hoog. Moerkapelle overleefde het eerste kwartier goed en kon daarna zelf ook meer de aanval zoeken. Kansjes waren aan beide kanten. De grootste mogelijkheid voor Moerkapelle kwam vijf minuten voor de rust. Een goed opgezette aanval bracht de bal vlak voor doel bij Verheij. Die schoot de bal net iets te zacht op doel en de goede keeper van NOC Kralingen wist met een katachtige duik de bal nog te pareren. Daarvoor had keeper Sloof van Moerkapelle ook enkele keurige reddingen verricht. Op slag van rust, in de blessuretijd, kreeg NOC Kralingen nog een corner te nemen. De bal ging over de verdediging heen waar de spits op de rand van het strafschopgebied klaar stond en met een formidabel schot de bal vanuit de lucht diagonaal hoog in het doel schoot. Zo kwam de tegenstander voor rust toch nog op een wat geflatteerde 0-1 voorsprong.

Na rust gaf Moerkapelle het deze keer gelukkig niet op. De wedstrijd bleef zoals voor rust continue op en neer gaan. Kansen waren er weer voor beide teams, NOC Kralingen probeerde het met veel lange ballen en Moerkapelle ,met een combinatie , spel werd zachtjes aan iets beter in de aanval. Moerkapelle kreeg in de 74ste minuut een vrijetrap te nemen een paar meter buiten het strafschopgebied van NOC Kralingen. De goed leidende scheidsrechter waarschuwde voor de bekende handsbal als de arm boven het hoofd zou komen. Van Ommeren schoot de bal richting het doel waarop een van de verdedigers in de muur de hand ver boven het hoofd uitstak en de bal raakte. Duidelijk waarneembaar dus een strafschop. Van Ommeren die een goede wedstrijd speelde schoot de strafschop onberispelijk binnen, waarmee de gelijke stand een feit was. Beide elftallen probeerde daarna nog de winnende treffer af te dwingen maar de beide keepers hielden het doel verder schoon.

Moerkapelle toonde vanmiddag een goede en degelijk inzet waarmee nu één punt werd afgedwongen. Een goede prestatie na vorige week en ook gelet op het resultaat in de uitwedstrijd. Met een dergelijke inzet kunnen er de komende periode zeker nog meer punten worden behaald. Direct na afloop was het kort licht rumoerig op het veld en werd er door de scheidrechter aan één van de tegenstanders een rode kaart uitgedeeld.

Volgende week is Moerkapelle vrij en speelt daarna op 24 februari de uitwedstrijd tegen Stolwijk 1.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert, Matthias de Gooijer, Stef van der Salm, Richard Koole (69: Daan van den Berg), Lucas Doornebosch, Mike van der Vlist, Timo Verheij, Senna Jager, Jarno van Ommeren, Jeffrey Kievit 45: Ralph Doornebosch)