v.v. Moerkapelle 1 weet in de uitwedstrijd tegen SPV ’81 net geen punt te behalen

SPV '81 1

... (kopbal)

13 april 2024 14:30

D.E. Toader

Sportpark SPV '81
Noordzijdseweg 97 A
3415RA
POLSBROEK
tel. 0182-309604

Zaterdagmiddag 13 april reisde Moerkapelle 1 af naar Polsbroek om daar te spelen tegen de plaatselijk hoofdmacht van SPV ‘81. De vereniging die het verst van Moerkapelle af ligt, maar waar we wel regelmatig tegen spelen. Er stond wederom veel wind vanmiddag, maar de goede temperatuur en het zonnetje maakten veel goed. De thuiswedstrijd had Moerkapelle net aan weten te winnen, wat voor de tegenstander toen wel enigszins teleurstellend was. Het was Moerkapelle haar eerste overwinning in de competitie toen.

Moerkapelle kon vanmiddag helaas niet op volle oorlogssterkte beginnen. De Gooijer (morgen marathon) en Lucas Doornebosch (geblesseerd) waren niet van de partij. De thuisploeg zat er van meet af aan kort op en zocht direct ook de aanval op. De eerste mogelijkheden waren dan ook voor SPV ’81. De grootste kans was er in de 10de minuut voor de spits van SPV ’81 die vrij voor keeper Jansen verscheen. Met een miraculeuze redding met de voet wist de keeper de bal te pareren. Na en kwartier spelen kreeg Moerkapelle iets meer vat op het spel van de tegenstander en kreeg ook enkele vrije trappen te nemen vanaf interessante plekken. De wind stond dwars over het veld, wat soms bijzondere situaties opleverde. Het spel ging de eerste helft verder veel op en neer met iets meer aanvallen van de thuisploeg. De rust ging in met een 0-0 stand.

De tweede helft wisselde trainer Van der Klok direct twee spelers en bracht Slingerland en Koolhaas in het veld. Moerkapelle kreeg na twee minuten spelen een vrije trap vanaf net buiten het strafschopgebied te nemen. Deze vrije trap kwam goed aan maar werd net gemist en met enig geluk kon de verdediging van SPV ’81 de bal net wegwerken. Het spel ging verder op en neer met twee ploegen die de aanval bleven opzoeken. Na ruim 70 minuten spelen kreeg SPV ’81 een corner te nemen met de wind zijwaarts in de rug. Ideaal om de bal naar binnen te draaien voor het doel. Dat gebeurde ook. De meegekomen en instormende centrale verdediger kopte de bal onhoudbaar hard hoog binnen. De voorsprong van de thuisploeg was hiermee een feit. Moerkapelle trachtte daarna nog een aantal keren de aanval te zoeken, maar de verdediging van SPV ’81 stond vanmiddag zijn mannetje goed. Een nipte overwinning voor de thuisploeg, waar Moerkapelle op een puntje had gehoopt was het eindresultaat van deze met de wind als spelbreker matige wedstrijd.

Volgende week moet Moerkapelle weer een uitwedstrijd spelen en gaat dan op bezoek bij vv Kamerik.

Opstelling: Gino Jansen, Daan Herbert, Lars Knop, Stef van der Salm, Richard Koole (45: Mischa Slingerland), Daan van den Berg (65: Ralph Doornebosch), Mike van der Vlist, Timo Verheij (45: Michael Koolhaas), Jarno van Ommeren, Jeffrey Kievit, Senna Jager.