Moerkapelle 1 verliest ook thuis kansloos tegen plaatsgenoot v.v. Moordrecht 1

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdagmiddag 3 februari speelde Moerkapelle 1 de streekderby tegen plaatsgenoot v.v. Moordrecht 1. Moerkapelle was gewaarschuwd want de uitwedstrijd was eerder met grote cijfers verloren. Moerkapelle trad wederom aan in een andere opstelling dan vorige week. Salm was terug in de verdediging evenals Verheij op het middenveld.

Moerkapelle speelde het eerste half uur redelijk en gaf goed tegenspel. Moordrecht was wel iets beter met name in fysiek opzicht. Moordrecht combineerde snel en bleef loeren op de eerste kans. En die kwam erna na ruim een half uur spelen, na een persoonlijk foutje van de linkerverdediger van Moerkapelle wist Moordrecht dat direct af te straffen. Moerkapelle was daarvan nog niet bekomen en vlak erna volgde net als in de uitwedstrijd de tweede treffer. Het was de stevige spits Boer die de bal ohard op keeper Sloof schoot. In eerste instantie wist deze de bal nog te pareren, maar de rebound was wederom voor Boer. Moordrecht rook zijn kans en zette meteen weer aan en het was nog geen 5 minuten later, vlak voor rust, voordat de stand zelfs op 0-3 kwam. Die stand deed geen recht aan de gehele eerste helft, maar was voor Moerkapelle wel triest feit.

De tweede helft begon Moerkapelle veel minder goed aan de wedstrijd dan de eerste helft. Dit zorgde al na twee minuten voor de 0-4, waarmee de wedstrijd definitief was gespeeld. Over het verdere deel kunnen we kort zijn. Moordrecht was na rust gewoon beter en speelde solide. Moordrecht scoorde nog twee keer,  waarmee de eindstand op 0-6 kwam. Vermeld mag nog worden dat de uitstekend leidende scheidsrechter uit Monster na afloop van beide ploegen de complimenten in ontvangst nam. Rustig en gedecideerd bracht hij deze wedstrijd zonder het geven van gele kaarten tot een goed einde.

Volgende week start deel twee van de competitie en speelt Moerkapelle 1 weer thuis dan tegen nummer 3 op de ranglijst NOC Kralingen.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert, Matthias de Gooijer, Stef van der Salm, Daan van den Berg, Lucas Doornebosch, Mike van der Vlist, Timo Verheij, Senna Jager (80: Wesley de Wild), Jarno van Ommeren (45: Ralph Doornebosch), Jeffrey Kievit (40: Mischa Slingerland, 75: Lars Knop)