v.v. Moerkapelle 1 weet goede reeks ook in de uitwedstrijd tegen Gouderak 1 voort te zetten

Gouderak 1

Jarno Van Ommeren (afstandschot)

23 maart 2024 14:30

L. van der Velden

Sportpark Gouderak
Kattendijk 164
2831AE
GOUDERAK
tel. 0182-372215

Zaterdagmiddag 23 maart reisde v.v. Moerkapelle 1 af naar Gouderak om daar op de dijk van de IJssel tegen de plaatselijk V.V. te spelen. Er stond deze middag een stevige soms harde wind uit het Noord- westen. In de thuiswedstrijd had Moerkapelle kansen op de winst, maar moest toen genoegen nemen met een gelijkspel. Bij Moerkapelle waren vandaag Slingerland en keeper Sloof er wegens blessures niet bij. Ook Gouderak was niet op volle sterkte begrepen wij.

Moerkapelle begon goed aan de wedstrijd, had er veel zin in om het speelbeeld van de afgelopen weken voort te zetten. Na enkele aanvallen was het in de 7de minuut al spektakel. Een goede steekpass op Van de Vlist zette van v.d. Vlist aan de zijlijn van het strafschopgebied één op één voor de keeper. Door een kleine schijnbeweging van v.d Vlist taste de keeper mis en had de benen van de speler vast in plaats van de bal. De gedecideerd leidende scheidsrechter wees onmiddellijk naar de penaltystip. Moerkapelle kreeg zo, net als vorige week, heel vroeg in de wedstrijd een strafschop te nemen. Van Ommeren die vorige week scoorde ging  ook nu achter de bal staan en schoot deze onberispelijk  binnen. Daarmee was de voorsprong voor Moerkapelle al vroeg een feit. Na ongeveer een kwartier spelen gingen op het middenveld L. Doornebosch en zijn tegenspeler beide op een bal af. De tegenspeler raakte Doornebosch vol op de voet, van een overtreding leek geen sprake! Nadat Doornebosch het nog even had geprobeerd moest hij de strijd toch opgeven. Dit was een tegenvaller voor Moerkapelle. Doornebosch speelt dit seizoen eigenlijk bijna alle wedstrijden. Hij werd vervangen door Van den Berg. De eerste helft werd vervolgd met veel voetbal op het middenveld en soms een uitval aan beide zijde. Gouderak kon niet echt gevaarlijk worden mede dankzij sluitpost Jansen.

Bij de aanvang van de tweede helft werd R. Doornebosch vervangen door Jager. Gouderak probeerde het heft in handen te nemen, maar zoals in de eerste helft werd het meestal niet echt gevaarlijk. Een terechte vrije trap op de rand van het strafschopgebied van Moerkapelle werd door de thuisploeg bedroevend slecht, niet richting het doel, genomen en de bal waaide over het veld zo uit aan de overzijde. Moerkapelle bleef de opdracht goed uitvoeren en waar mogelijk de aanval zoeken. Zo ongeveer halverwege de tweede helft kreeg Moerkapelle op de helft van de tegenstander, zo circa 35 meter vanaf het doel een vrije trap te nemen. Van Ommeren keek en nam de vrije trap richting het doel. De bal kreeg halverwege een dankbare wending, nadat een verdediger van Gouderak de bal te laat zag aankomen en zijn schouder richting de bal draaide. De bal viel op de schouder ging omhoog en de keeper moest daardoor in zijn achteruit naar het doel terug. Hij struikelde en de bal ging ver over hem heen hoog het doel in. Moerkapelle mocht in deze van geluk spreken en Gouderak van enige pech. Dit bleef het hoogtepunt in de tweede helft. Moerkapelle speelde de wedstrijd netjes uit en Gouderak had te weinig inspiratie om het de verdediging van Moerkapelle nog moeilijk ter maken.

Zo zette Moerkapelle, na een slecht begin van de competitie, deze goede reeks voort en ligt de wedstrijd van vorige week weer snel achter ons. Moerkapelle staat nu op plaats 8 en sluit aan bij de middenmoot.

Volgende week is Moerkapelle weer vrij en de week erna op 6 april komt v.v. Rijnstreek in Moerkapelle op bezoek.

Opstelling: Gino Jansen, Daan Herbert, Matthias de Gooijer, Stef van der Salm, Richard Koole, Lucas Doornebosch (20: Daan van den Berg, Ralph Doornebosch (45: Senna Jager), Timo Verheij, Mike van der Vlist, Jarno van Ommeren, Jeffrey Kievit (75: Michael Koolhaas)