Moerkapelle 1 kan de voorsprong met 10 man in tweede helft niet vasthouden.

Stolwijk 1

Michael Koolhaas (intikker)
Assist: Timo Verheij
Michael Koolhaas (vrije trap)

5e klasse B

30 september 2023 14:30

A.C. Zorgui

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdagmiddag 30 september speelde Moerkapelle 1 de tweede competitiewedstrijd thuis tegen v.v. Stolwijk 1. Afgelopen jaar troffen beide teams elkaar niet in competitieverband.

Moerkapelle begon goed en aanvallend aan deze wedstrijd. In der derde minuut ging een schot van Kievit net voor langs. Maar 1 minuut later was het Verheij die goed op doel schoot. De lange keeper van Stolwijk kon de bal nog net pareren, maar Koolhaas was er heel snel bij om de 1-0 binnen te schieten. Even daarna kreeg Koolhaas bijna de kans om weer de doelman te beproeven, maar wegens een klein duwtje werd de aanval op advies van de grensrechter van Stolwijk wegens duwen afgefloten. Na een kwartier spelen kreeg voorhoedespeler Kievit onverwacht een vrije trap tegen en een gele kaart. De reden daartoe was niet waarneembaar. Moerkapelle had de wedstrijd redelijk onder controle, maar Stolwijk wist halverwege de eerste helft door een goed opgezette aanval de gelijkmaker te scoren. Daarna was het Moerkapelle weer dat ten aanval trok en bij een van de aanvallen een vrijeschop wegens neerhalen kreeg op ongeveer 18 meter van het doel. Koolhaas was vanmiddag goed in vorm en schoot de bal dwars door de muur heen direct het doel in. Moerkapelle stond weer voor nu met 2-1. Daarna redde keeper Sloof vlak voor rust nog goed op weer een aanval van Stolwijk. Moerkapelle ging met een terechte voorsprong de rust in.

Enkele minuten na rust ontving Kievit na een lichte overtreding met hard roepen van de tegenstander onverwacht zijn tweede gele kaart. Een op het oog zeer overtrokken beslissing. Dit was voor Moerkapelle een hard klap want er waren nog meer dan veertig minuten te spelen, nu met 10 man.  Moerkapelle wist ruim twintig minuten stand te houden, maar in de 70ste minuut was het toch Stolwijk die door de verdediging van Moerkapelle wist heen te breken. Nu brak er ook iets bij Moerkapelle en vijf minuten later was het al 2-3. In die fase werd Van Dam ingebracht die daarna nog enkele keren de aanval goed opzette en Moerkapelle nog enkele kansen op de gelijkmaker kreeg. Ver in blessuretijd was het Stolwijk dat Moerkapelle met de 2-4 de definitieve nekslag wist toe te brengen. Moerkapelle was in spel technisch opzicht iets beter dan Stolwijk, maar Stolwijk was zeker wat geraffineerder. Moerkapelle speelde vanmiddag een stuk beter dan vorige week en had de verdiende voorsprong voor rust, ook na rust zeker kans gehad om met een gelijk aantal spelers vast te houden.

Volgende week speelt Moerkapelle de uitwedstrijd tegen koploper NOC Kralingen.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert, Lucas Doornebosch, Stef van der Salm, Mischa Slingerland, Mike van der Vlist, Senna Jager (Timon van Dam), Timo Verheij (Mathijs Doornebosch), Michael Koolhaas (Joost Herbert), Ralph Doornebosch, (Jarno van Ommeren), Jeffrey Kievit