Moerkapelle 1 geeft in de uitwedstrijd tegen vv Sportief een 0-2 voorsprong alsnog uit handen

Sportief 1

2 december 2023 14:30

A.P.M. Heemskerk

Sportpark Govert van Tilburg
Floraweg 1
2432CD
NOORDEN
tel. 0172-408411

Zaterdagmiddag 2 december speelde Moerkapelle 1 de uitwedstrijd tegen vv Sportief in het Woerdense Verlaat. Het was lang onzeker of de wedstrijd wel door zou gaan na een herkeuring laat in de ochtend werd het sein uiteindelijk toch gegeven dat er op het veld gespeeld kon worden. In 2019 speelden de teams voor het laatst tegen elkaar en had Moerkapelle de uitwedstrijd in de 86ste minuut door een doelpunt van Daniel van den Hoven weten te winnen.

Moerkapelle begon vanmiddag, op het toch bijna onbespeelbaar zware veld dat bestrooid was met veel zand, redelijk goed gaat aan de wedstrijd. Na ruim een kwartier spelen opende Koolhaas de score voor Moerkapelle en enkele minuten later was het op aangeven van Koole weer Koolhaas die met een mooie kopbal de voorsprong op 0-2 bracht. Het leek er op dat Moerkapelle daarna enigszins gas terugnam en zo wist de thuisploeg nog voor rust de 1-2 op het scorebord te brengen.

In de rust wisselde trainer van der Klok Kievit voor Van Dam in de hoop dat de voorhoede snel de voorsprong weer kon uitbouwen. Helaas was niets minder waar want na ruim 10 minuten spelen was het Sportief dat de gelijkmaker scoorde. Vlak erna moest Verheij geblesseerd uitvallen en kreeg Moerkapelle het hoe langer hoe lastiger op dit zware veld dat duidelijk in het voordeel van de thuisploeg was. Het was in tegenstelling toy de laatste keer nu Sportief die aan het langste eind trok door in de 86ste minuut het winnende doelpunt te scoren. Moerkapelle dat in de eerste helft goed voetbalde moest met lege handen huiswaarts keren.

Volgende week speelt Moerkapelle 1 thuis tegen een ander bekende uit de regio namelijk WDS. .

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert, Lars Knop, Stef Salm, Richard Koole, Lucas Doornebosch, Michael Koolhaas (66: Matthias de Gooijer), Timo Verheij (58: Senna Jager), Ralph Doornebosch (80: Mike van der Vlist), Jarno van Ommeren, Jeffrey Kievit (46: Timon van Dam)