Koploper SV Bolnes 1 ontsnapt in aantrekkelijk wedstijd aan puntenverlies tegen v.v. Moerkapelle 1

Bolnes 1

... (afstandschot)
... (penalty)
Jarno Van Ommeren (afstandschot)

16 maart 2024 14:30

T. van Diest

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdagmiddag 16 maart kwam de koploper SV Bolnes 1 op bezoek bij v.v. Moerkapelle 1. De zon scheen en het was mooi voetbal weer. De uitwedstrijd had Moerkapelle medio december jl. ruimschoots verloren, maar Moerkapelle had de laatste drie wedstrijden niet verloren en kon vandaag, op keeper Sloof na, beschikken over een compleet team.

Bolnes begon van meet af aan met een aanvallend ingesteld spelbeeld. Moerkapelle had zich vanmiddag ingesteld op het counteren en dat lukte al heel snel in de wedstrijd. Een van de eerste counters van Moerkapelle in de 6de minuut leverde, na een mooie aanval vanaf het middenveld, opgezet door Van Ommeren een goed en hard schot op van de aanstormende L. Doornebosch. Het schot kon door de jeugdige keeper van Bolnes alleen op de borst gestopt worden. De bal stuitte een aantal meters terug het veld in waarop Kievit meteen afstormde. Hij was de verdediger te snel af en die kon alleen met een fikse duw in de rug het scoren van Kievit beletten. De scheidrechter zag het goed en kon niet anders dan een strafschop geven met daarbij een gele kaart voor de verdediger. Van Ommeren ontfermde zich over het nemen van de penalty die hij onberispelijk binnen schoot. Zo kwam Moerkapelle al vroeg in de wedstrijd op een 1-0 voorsprong. Bolnes vervolgde na dit moment met hetzelfde speltype als voor het tegendoelpunt. Een speltype dat zorgt voor een zorgvuldig overspelen. Bolnesspelers kunnen elkaar goed vinden en trachten de bal zoveel mogelijk in een keer goed door te spelen. Moerkapelle trachtte dit te onderbreken en met uitvallen de voorhoede in stelling te brengen. Na bijna een half uur spelen schoot een van de aanvallers van Bolnes redelijk onverwacht en direct vanuit de tweede linie op doel. De bal was hard en zuiver en belandde onderkant lat in de kruising van het doel. Zo kwam na een half uur spelen de stand weer op gelijke hoogte. Daarmee werd ook de rust bereikt.

De tweede helft leek met eenzelfde spelbeeld veel op een kopie van de eerste helft, maar dan in omgekeerde volgorde. Na een kwartier spelen kreeg Bolnes onverwacht een strafschop te nemen. Vanaf de zijlijn gezien tijdens een scrimmage in het strafschopgebied waarbij de scheidsrechter wel erg gemakkelijk dit buitenkansje aan de tegenstander schonk. Er volgde, terecht en gelukkig, zelfs geen gele kaart voor de overtreding, dat is al veel zeggend. Bolnes benutte de strafschop en kwam daarmee, gelet op het spelbeeld, niet geheel onterecht op voorsprong. Moerkapelle wisselde en trok daarna met Salm als extra aanvaller meer ten aanval. Bolnes vertraagde na de voorsprong het spel enorm en beperkte zich zeer regelmatig en lang tot het overspelen van de bal achterin en dacht de wedstrijd waarschijnlijk zo uit te spelen. Dat lukte niet want, de in vorm zijnde, Van Ommeren liet onverwacht vanaf de rand van het veld over lange afstand weer eens een prachtige boogbal los. De bal ging richting de kruising en ondanks een poging van de keeper en een speler om de bal te pareren lukte dat niet en scoorde Van Ommeren met dit prachtige schot hoog in het doel. Daarmee kwam de stand in de 80ste minuut weer op gelijke hoogte 2-2. De schrik zat er bij Bolnes vanaf dat moment goed in, maar daarna liet de koploper zien waarom zij terecht bovenaan staan. Enige minuten na de gelijkmaker wist Bolnes na een goede aanval een van de spelers vrij te zetten voor het doel van Moerkapelle doelman. Deze speler miste niet en zette zijn team op een 2-3 voorsprong. Moerkapelle probeerde het daarna zeker nog wel maar dit leverde niets meer op. Moerkapelle kon, dankzij een hele goede wedstrijd, de koploper net geen pijn doen. Het spel van Moerkapelle gaat de laatste weken vooruit en moet op deze wijze zeker nog wel punten gaan opleveren in de komende wedstrijden.

Volgende week speelt Moerkapelle 1 de uitwedstrijd tegen Gouderak 1. Eerder dit seizoen werd thuis tegen deze tegenstander gelijk gespeeld.

Opstelling: Gino Jansen, Mischa Slingerland, Matthias de Gooijer, Stef van der Salm, Richard Koole, Lucas Doornebosch, Timo Verheij (75: Ralph Doornebosch), Mike van der Vlist, Jarno van Ommeren, Michael Koolhaas (62: Daan Herbert), Jeffrey Kievit (35: Senna Jager)