Volhardend Moerkapelle 1 wint de uitwedstrijd tegen v.v. Stolwijk 1

2821XC
STOLWIJK
tel. 0182-341520

Zaterdagmiddag 24 februari reisde Moerkapelle 1, zonder trainer (ziek),  af naar Stolwijk om het daar op te nemen tegen de plaatselijke v.v. Moerkapelle 1 had de thuiswedstrijd ondanks twee keer een voorsprong, maar mede door een rode kaart, alsnog verloren zien gaan en had dus wat goed te maken. Moerkapelle trad aan met Koolhaas, dit jaar voor het eerst weer, in de spits, maar zonder v.d. Vlist en Jager (geschorst).

De wedstrijd begon zo ongeveer gelijk opgaand, waarbij beide elftallen van begin af aan de aanval opzochten. Moerkapelle had de eerste helft windje mee. Stolwijk trachtte een aantal keren de aanval goed op te zette, maar de verdediging van Moerkapelle weerde zich goed. Met enkele uitvallen wist Moerkapelle Stolwijk regelmatig te waarschuwen. Na een half uur spelen in de op en neer gaande wedstrijd wist De Gooijer vanuit een corner met een gerichte kopbal de pal te raken. Toch was het de thuisploeg die na bijna 40 minuten spelen op voorsprong kwam. Uit een corner werd vanaf een meter of 10 een schot op doel gelost. Keeper Sloof kon de bal wel pareren maar deze stuitte terug het veld in. Een van de aanvallers van Stolwijk was er als de kippen bij om de bal alsnog binnen te schieten. Een doelpunt vlak voor rust was een tegenvaller voor Moerkapelle dat een goede eerste helft speelde.

Wat er in de rust gebeurd is weten we niet, maar Stolwijk dacht wellicht de wedstrijd goed in handen te hebben en Moerkapelle kwam als herboren uit de kleedkamer. Het was dan ook al na 2 minuten voetballen dat de op het middenveld goed spelende Van Ommeren met enkele prachtige bewegingen de bal onverwacht voor de voeten van Koolhaas bracht. Deze aarzelde als spits geen moment en schoot de bal over de grond op het doel. Zowel verdediger als doelman waren kansloos op deze goede inzet, waarmee de stand weer op gelijke hoogte werd gebracht. Stolwijk was enigszins verbouwereerd en trok meteen weer ten aanval, maar zoals gezegd de verdediging van Moerkapelle met De Gooijer en v.d. Salm in de midden stond goed en had er zin in vandaag. Moerkapelle kreeg een aantal mogelijkheden om te counteren. Een van deze counters leverde halverwege de tweede helft een corner op. Op het allerlaatste moment dirigeerde Salm De Gooijer naar voren om de kopkansen te vergroten. De corner werd afgeslagen maar belande precies voor de voeten van de aanstormende De Gooijer die hier wel raad mee wist. Met een prachtig schot belande de bal hoog in de touwen en zo kwam Moerkapelle op voorsprong. Stolwijk drong daarna nog meer aan om weer op gelijke hoogte te kunnen komen. Het werden spannende ruim 20 (naar later bleek zelfs 30) minuten. De ervaren en goed leidende scheidsrechter Lingen had de wedstrijd goed onder controle en wuifde aan beide zijde een vermeende strafschop weg. Moerkapelle had het even lastig met het steeds meer aandringende Stolwijk, maar de verdediging wist van geen wijken en de ballen die op het middenveld kwamen waren veelal in eerste instantie voor de goed spelende Van Ommeren. In de 90ste minuut ging één van de counters richting de achterlijn bij Stolwijk, toch wist Van Ommeren ook deze bal door direct te nemen net binnen te houden en voor te zette, Voor doel stond Koolhaas weer vrij en klaar om de bal in het doel te tikken. Een 1 -3 voorsprong was een weelde voor Moerkapelle dit seizoen. Maar de scheidsrechter had voldoende redenen om veel tijd bij te trekken. Het werden er bijna 10 ! In de 94ste minuut wist de thuisploeg uit een van de wanhoopspogingen alsnog met het hoofd van dichtbij te scoren. Maar de overwinning van Moerkapelle kwam vanmiddag verder niet meer in gevaar. Het was een leuke en aardige wedstrijd. Een mooie revanche voor het hard werkende en volhardende Moerkapelle,voor de eerder dit seizoen thuis ongelukkig verloren wedstrijd.

Volgende week is Moerkapelle 1 vrij, zoals vele teams en de week er naar speelt het de uitwedstrijd tegen buur ASW in Waddinxveen.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland (60: Daan Herbert), Matthias de Gooijer, Stef van der Salm, Richard Koole, Lucas Doornebosch, Timo Verheij, Ralph Doornebosch Jarno van Ommeren, Michael Koolhaas, Jeffrey Kievit (70: Daan van den Berg).