v.v. Moerkapelle 1 wint, na ruime voorsprong met de rust, ook thuis op het nippertje van v.v. De Rijnstreek

Rijnstreek 1

Timo Verheij (intikker)
Senna Jager (schot)
Senna Jager (schot)

5e klasse B

6 april 2024 14:30

V.V. Karagantcheff

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdagmiddag 6 april speelde Moerkapelle 1 thuis tegen v.v De Rijnstreek op de eerste mooie zonnige zaterdagmiddag van het jaar. Wel stond er veel wind maar dat maakte het niet minder mooi. De uitwedstrijd in Nieuwerbrug had Moerkapelle weten te winnen, dus enige optimisme over een volgende overwinning was er in Moerkapelle zeker wel.

Moerkapelle begon heel goed aan de wedstrijd. De tegenstander had van meet af aan veel moeite om het hoge tempo te volgen. Dat resulteerde in de 11 minuut al in een voorsprong voor Moerkapelle. Een mooie voorzet van Van Ommeren werd bij de tweede paal, nog net voordat de keeper erbij kon, ingetikt door Verheij. Enkele minuten later werd het zelfs al 2-0 door goed doorgaan van Jager. Rijnstreek was de kluts in die fase behoorlijk kwijt. Binnen het half uur wist Moerkapelle zelfs op een 3-0 voorsprong te komen. Na een goede aanval gaf wederom Van Ommeren een lage voorzet richting Jager die ook deze bal er keurig in schoot. Daarna leek het er al op dat Moerkapelle gas terugnam en Rijnstreek iets meer aan de bal kwam. Zo werd de rust bereikt met een voorsprong die Moerkapelle de afgelopen jaren zelden of nooit heeft meegemaakt.

De tweede helft liet van de aanvang af een geheel ander spelbeeld zien. Eén minuut na rust wist Rijnstreek al te profiteren en werd het 3-1. Moerkapelle dacht waarschijnlijk dat het voor vanmiddag al wel voldoende was geweest en kwam veel te slap uit de kleedkamer. Het was Moerkapelle dat het nu even kwijt was. Rijnstreek bleef proberen om de aansluitingstreffer te vinden en dat lukte hen ook, na een kwartier spelen werd het 3-2. De prachtige voorsprong van Moerkapelle met de rust leek als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Moerkapelle trachtte de draad daarna weer op te pakken en kreeg best nog wel enkele kansjes. Een schot van ven der Vlist belande op de lat en enkele ballen gingen net voorlangs. Tegelijkertijd bleef het oppassen geblazen voor de gelijkmaker. Rijnstreek kreeg zeker kansen op de gelijkmaker. Jammer van de gele kaarten die enkele aanvallers van Mpoerkapelle nog opliepen. Na 95 minuten eindigde de na rust niet al te hoog meer staande wedstrijd in een krappe overwinning voor Moerkapelle. Als Moerkapelle had blijven voetballen zoals voor rust had gedaan had het weleens één van de grootse overwinning in de afgelopen jaren kunnen worden.

Zo zette Moerkapelle de goede reeks toch voort. Moerkapelle staat nu op plaats 7, één plaatsje gestegen en is zo aangesloten bij de middenmoot.

Volgende week gaat Moerkapelle op bezoek bij SPV ‘81 in Polsbroek. SPV ’81 is bezig aan een zeer goede reeks en staat op de derde plaats op de ranglijst.

Opstelling: Gino Jansen, Daan Herbert (45: Mischa Slingerland), Matthias de Gooijer, Stef van der Salm, Richard Koole, Daan van den Berg, Mike van der Vlist, Timo Verheij (Ralph Doornebosch), Jarno van Ommeren, Jeffrey Kievit (Michael Koolhaas), Senna Jager.