Moerkapelle 1 thuis kansloos tegen een goed spelende buur Floreant

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. thuis tegen Floreant. Moerkapelle had eerder dit seizoen de uitwedstrijd weten te winnen in de fase dat Floreant kennelijk nog op zoek was naar het juiste ritme. Moerkapelle moet het voorlopig doen zonder Van Nieuwkoop die ongelukkigerwijze vorige week zijn kuitbeen brak. Het was opnieuw puzzelen voor de trainer.

Floreant begon met de wind in de rug spelende heel sterk aan de wedstrijd en trok vanaf de aftrap fel ten aanval. Moerkapelle zocht naar de juiste verdediging en na 8 minuten al was het raak voor Floreant. Een foute pass op het middenveld van jeugdspeler Jager gaf voor Floreant het sein dat hier wel wat mee viel te doen. Razend snel ging de bal naar de rechterflank waar verdediger Jager te laat was en de rechterspits de bal keurig voor kon trekken. Het intikken van het eerste doelpunt was zo heel eenvoudig voor de spits van Floreant. Floreant bleef daarna oppermachtig en Moerkapelle was zoekende. Een kansje voor Koolhaas die hij zelf creëerde door een fantastisch schot op doel dat door de doelman van Floreant met een uiterste poging werd gehouden. Het was wachten op een volgende aanvalsgolf van Floreant en die kwam er al na 24 minuten spelen al. Een soort gelijke aanval  als de eerste weer over de rechterflank voorgezet resulteerde in de 0-2. Trainer Van der Klok greep in en wisselde al na een half uur spelen. Dit gaf iets meer rust op het middenveld maar achterin was het gemis van Van Nieuwkoop goed merkbaar. Na bijna 40 minuten spelen kon Slingerland de bal niet rondspelen achterin en werd verrast door de spits van Floreant die met dit cadeautje wel raad wist. Moerkapelle ging met een 0-3 achterstand de rust in.

De tweede helft was wat spel betreft een kopie van de eerste helft. Floreant speelde echt goed en Moerkapelle wist met zich zelf geen raad. Na 50 minuten werd het al 0-4 en de 0-5 liet niet lang op zich wachten. De 0-6 kwam tot stand door een veel te gemakkelijk en onterecht gegeven strafschop, maar dat maakte vanmiddag het verschil niet meer. Moerkapelle stelde er weinig tegenover, behalve nog een goed schot van Koolhaas dat weer werd gepareerd door de doelman van Floreant. Moerkapelle verloor vanmiddag volstrekt terecht van een veel sterker Floreant dat met dit spelbeeld nog wel eens ver kan komen dit seizoen.

Moerkapelle mag van enig geluk spreken dat de directe concurrent SEV verloor van NOC Kralingen, maar beide teams komen in punten zo wel heel dichtbij. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen FC Zoetermeer op het programma. Moerkapelle zal de wedstrijden daarna van de mede degradatiekandidaten punten moeten pakken anders wordt het wel een heel lastig verhaal dit seizoen.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Davey Jager (75: Richard Koole), Mischa Slingerland, Harmen Verweij, Daan Herbert, Lucas Doornebosch, Senna Jager (45: Joost Herbert), Timo Verheij (75: Richard Koole), Stef van der Salm (75: Matthias de Gooijer), Michael Koolhaas, Jeffrey Kievit (35: Jarno van Ommeren)