Moerkapelle 1 krijgt voetballes bij IJ.V.V. De Zwervers en verliest kansloos

3079CR
ROTTERDAM
tel. 010-4836315

Moerkapelle 1 reisde zaterdag jl. af naar Groot IJsselmonde Ommoord om daar de uitwedstrijd te spelen tegen IJ.V.V. De Zwervers 1. De thuiswedstrijd was in het begin van dit seizoen ruim verloren van dit team dat op 1 punt na boven aan de ranglijst staat.

IJ.V.V. De Zwervers beschikt op sportcomplex De Groote Stee over een splinternieuwe accommodatie en een prachtig eerste elftal.

Moerkapelle begon de wedstrijd niet in de gebruikelijk standaard opstelling. Koolhaas en Verheij begonnen op de bank. Koole speelde op de rechterflank. De Zwervers startte door van meet af aan Moerkapelle onder hoge druk te zetten. De linker en rechter aanvallers op de flanken zijn zeer behendig en snel. Moerkapelle koos er voor om in de zone te verdedigen en dat was op de hand van deze behendige aanvallers. Het was al in de 7 minuut dat De Zwervers dwars door de verdediging van Moerkapelle heen sneed en het tweede doelpunt liet slecht 7 minuten op zich wachten. Deze regelmaat werd tot de 28ste minuut in de eerste helft voortgezet. De Moerkapelse verdediging en middenveld stond niet goed en kregen geen grip op de in enkele versnellingen hoger voetballende tegenstander. Na 44 minuut spelen was het zelfs al 5-0 en had Moerkapelle nog geen serieuze kans weten af te dwingen.

In de rust wisselde trainer Van der Klok en kwamen Verheij en Koolhaas in het veld. De tweede helft leek aanvankelijk te beginnen zoals de eerste was geëindigd. In de 50ste minuut volgde de volgende treffer voor de thuisclub. Maar Moerkapelle kreeg iets meer vat op het spel van de tegenstander en Van Ommeren wist in de 53ste minuut de eer te redden. Wellicht nam De Zwervers daarna iets gas terug maar in het verdere gedeelte van de wedstrijd was het nog eens twee keer raak. Dat had zelfs wel meer kunnen zijn maar keeper Sloof wist met enkele goede reddingen de verdere score te beperken. Duidelijk was dat De Zwervers een klasse beter speelde en Moerkapelle vanmiddag niet in haar goede doen kon komen. Moerkapelle zak hierdoor af naar de 4de plaats van onder en zal alle zeilen moeten bijzetten om degradatie voetbal te gaan voorkomen. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Zestienhoven op het programma.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Davey Jager, Thijs van Nieuwkoop, Mischa Slingerland, Daan Herbert, Lucas Doornebosch (46: Timo Verheij), Harmen Verweij, Richard Koole (75: Thymen Eindhoven), Stef van der Salm, Jarno van Ommeren, Jeffrey Kievit (46: Michael Koolhaas)