Moerkapelle 1 ten onder in Rotterdam tegen NOCKralingen 1

3063NC
ROTTERDAM
tel. 010-2429000

Zaterdag jl. reisde Moerkapelle 1, op een koude novemberdag, het weer is in een klap omgeslagen, naar Rotterdam voor de uitwedestrijd  te spelen tegen het voor Moerkapelle onbekende NOCKralingen 1.

De wedstrijd ving pas aan om 15:00 uur en dat betekende dat in de tweede helft het licht al ontstoken moest worden. Moerkapelle begin goed aan de wedstrijd, controleerde in de eerste fase het duel en kreeg ook de eerste kansjes. Na een kwartier spelen kreeg Moerkapelle, uit een goed opgezette aanval, een uitgelezen om op voorsprong te komen. Verheij kwam recht voor doel vrij voor de keeper, maar zijn schot werd alsnog door de keeper met een knappe redding gepareerd. Vlak er na was het Dani Slingerland die een aanval met eens schot had kunnen afwerken, ook dat mislukte. NOCKralingen zocht met enkele snelle en ook enkele slimme spelers naar andere de mogelijkheden. De ervaren en slimme spits werd in het centrum van de aanval goed verdedigd door Van Nieuwkoop en Slingerland. Hij week zonder dat de verdediging van Moerkapelle dit inzag, uit naar de linkerzijde. Daar stond hij nog geen 5 minuten toen hij door een verdedigingsfout, geheel vrij staand, met een gericht schot het eerste onverwachte doelpunt van de middag wist te scoren. Moerkapelle heeft het kennelijk lastig als er plots veranderingen plaatsvinden. Vlak er na kreeg NOCKralingen terecht een vrije trap op de rand van het strafschop gebied op ongeveer de zelfde locatie waar vanaf het eerste doelpunt was gevallen. De vrijs trap werd door keeper Sloof in eerste instantie uitstekend gepareerd. De zelfde slimme spits dacht met een kopbal Sloof alsnog te passeren, maar met de top van zijn voet weerhield Sloof de balende spits ook hiervan. Zo ging Moerkapelle de rust in met een tegen de verhouding in 01- achterstand.

Na rust bracht trainer Van der Klok direct drie nieuwe krachten in, waaronder de van een blessure herstelde Verweij. In deze samenstelling zou het toch moeten lukken om een doelpuntje te scoren. De eerste kans was voor Vaskis. Hij schoot van dichtbij echter recht op de keeper af. Na vijf minuten in de tweede helft kreeg Moerkapelle op eigen helft vlak tegen het middengebied aan, van de in zijn algemeenheid goed leidende scheidsrechter, een vrije trap te nemen. Een ideale afstand om de spitsen van Moerkapelle aan te spelen. Echter er werd voor gekozen om wederom de bal breed en achteruit te spelen en dan pas naar voren. Dat deed Moerkapelle vanmiddag de das om. De bal kwam terecht bij een tegenstander en de nog veel te hoog staande Van Nieuwkoop kon de snelle spits niet meer bij benen. Het gevolg was het onderuit halen van de tegenstander in het strafschopgebied. De penalty werd onberispelijk genomen en de 0-2 was een feit. Ondanks het in zijn algemeenheid goede verdedigingswerk van het midden duo Slingerland en Van Nieuwkoop werd de verdediging zo tot twee keer toe afgestraft. Moerkapelle trok daarna volop weer ten aanval. Een van de goed opgezette aanvallen resulteerde in een vrije loop voor Verweij. Hij kon zonder nog iemand tegen te komen vrij met de bal aan de voet op de keeper af. Daar stond geen speler meer tussen. Echter van de zij- achterkant werd hij alsnog werkelijk het strafschopgebied in getorpedeerd. Deze zeer doelrijpe kans kon niet anders worden bestraft als met een rode kaart en vrije trap. Na veel te lang aarzelen trok de scheidsrechter niet de rode maar gele kaart ! Grote verbazing bij een ieder die dit heeft gezien en de enige grote blunder van hem van deze middag, want hiermee had Moerkapelle zeker de aansluitingstreffer kunnen realiseren. De vrije trap werd door Van Ommeren net naast de buitenkant van de kruising geschoten. Moerkapelle was daarna gebroken. Zo kon het niet lukken vanmiddag. NOCKralingen kreeg de smaak te pakken en scoorde twintig minuten voor tijd de beslissende 3-0. Het was weer keeper Sloof die Moerkapelle daarna voor een nog grotere uitslag heeft behoed, van dichtbij redde hij tot tweemaal toe uitstekend. Moerkapelle verliet, na een goed begin, het koude en troosteloze complex zonder enig punt. Er waren zeker kansen, maar het zal ook oplettender en met meer durf moeten spelen wi men punten halen tegen dit soort tegenstanders. Twee wedstrijden terug stond het team nog in de middenmoot, maar na twee verliespartijen nu bijna onderaan. Volgende week wacht thuis de wedstrijd tegen Haagse Hout, momenteel de laatste in de rangorde.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert (75: Richard Koole), Thijs van Nieuwkoop, Mischa Slingerland, Davey Jager (46:Toms Cinglers), Lucas Doornebosch, Timo Verheij, Stef van der Salm Jonathan van Rijthoven (46:Girts Vaskis), Jarno van Ommeren, Dani Slingerland (46: Harmen Verweij)