Moerkapelle 1 laat punt(en), ondanks voorsprong, toch nog aan Zestienhoven

Zestienhoven 1

... (afstandschot)
Jarno Van Ommeren (afstandschot)

15 oktober 2022 14:30

P.B. Knaapen

Sportpark rvv Overschie/Zestienhoven
Van der Duijn van Maasdamweg 601
3045PE
ROTTERDAM
tel. 06-48956232

Zaterdag jl. speelde Moerkapelle 1 uitwedstrijd tegen Zestienhoven 1. Een oude bekende waartegen Moerkapelle zowel in de derde en vierde klasse al eens speelden. In het laatste duel in 2013 versloeg Moerkapelle Zestienhoven nog. Vandaag had Moerkapelle de punten hard nodig om weg te komen van de laatste plaats.

Beide ploegen begonnen voorzichtig aftastend aan de wedstrijd met een licht veldoverwicht voor de thuisclub. Zij speelden ook met de wind en zon in de rug. Een corner voor Zestienhoven bracht onverwacht gevaar voor Moerkapelle. De bal werd zonder te kijken weggeschoten en buiten het strafschopgebied opgevangen door een speler van de thuisclub. Deze schoot van ver hard, zuiver en laag binnen. Dat was direct al een tegenvaller voor Moerkapelle dat redelijk weerstand bood en daarna direct ook de aanval zocht. Een grote kans voor Salm, hij had de bal voor het intikken, werd gemist. Daarna voltrok het spel zich in de eerste helft veelal op het middenveld met aanvallen aan beide zijde. Keeper Sloof redde enkele keren goed voor Moerkapelle.

Moerkapelle startte de tweede helft met nu de wind 9 in de rug direct aanvallender. Er volgden enkele kansen en na 6 minuten spelen was het raak. De hard werkende en technisch een van de betere, Van Ommeren, schoot van ver buiten het strafschopgebied de bal diagonaal in de kruising, waar de bal uit de winkelhaak moest worden gehaald. Een prachtige gelijkmaker en opsteker voor Moerkapelle. Moerkapelle had de smaak te pakken en trachtte direct door te drukken. Moerkapelle wist Zestienhoven het eerste half uur van de tweede helft zwaar onder vuur te leggen. Dat resulteerde in de 67ste minuut in de terechte voorsprong tot dan toe, een voorzet die Van der Salm keurig binnenschoot. Daarna probeerde Moerkapelle verder door te drukken, of dat achter gezien verstandig was bleek later. Zestienhoven wisselde evenals Moerkapelle. Moerkapelle creëerde tot aan de 80ste minuut nog enkele aanvallen, maar daarna was het antwoord aan Zestienhoven. In de 81ste minuut volgde de gelijkmaker en 7 minuten later de beslissing in de wedstrijd. Dit ondanks enkele hele goede reddingen van keeper Sloof. Moerkapelle ging direct volop weer op zoek naar de gelijkmaker, maar daar profiteerde Zestienhoven in de 93ste  minuut nogmaals van. Ook dit keer redde keeper Sloof tot tweemaal toe, maar de derde keer dat op hem geschoten werd was het voor de 4-2 raak. Verdedigend was Moerkapelle de laatste 10 minuten nauwelijks aanwezig. Teleurstelling bij  Moerkapelle dat voor het eerst deze competitie netjes op voorsprong kwam maar geen punt(en) over de eindstreep wist te trekken.
Moerkapelle had tot aan de 80ste minuut de eerste overwinning binnen handbereik, maar zal nu echt al moetenoppassen en waar mogelijk uit een ander vaatje moeten gaan tappen om in de eerst volgende wedstrijden punten te gaan vergaren in de eerst volgende wedstrijden.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Davey Jager, Thijs van Nieuwkoop, Mischa Slingerland, Daan Herbert, Timo Verheij (46: Jeffrey Klaasen), Lucas Doornebosch, Thymen Eindhoven (70: Matthias de Gooijer), Dani Slingerland (89: Wesley de Wilde) , Stef van der Salm, Jarno van Ommeren.