Moerkapelle 1 laat in de uitwedstrijd tegen Ammerstolse SV, de thuisploeg kansloos

Ammerstolse S.V. 1

12 maart 2022 14:00

C. Bosschieter

Sportpark De Snackert
Sportlaan 5
2865AH
AMMERSTOL
tel. 0182-353055

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. de uitwedstrijd tegen de Ammerstolse SV op het sportpark de Snackert. Het was mooi voetbalweer en v nuit Moerkapelle was aardig wat publiek meegereisd naar het knusse Ammerstol. Moerkapelle had de laatste twee wedstrijden geen punten weten te behalen en moet op gaan passen dat de kandidaat-degradanten niet al te dichtbij komen.

Dat hadden de  Moerkapellenaren ook goed tussen de oren geknoopt want men ging na het fluitsignaal om 14:02 uur direct fel van start. Zo wist Kievit al in de 4de minuut een mooie aanval af te ronden. Het was Van der Salm die de voorzet scherp vanaf de achterlijn terugtrok en de snelle ingelopen Kievit raakte de bal niet helemaal goed, maar goed genoeg om de score vanmiddag te openen. Het zat vlak daarna in de 7de minuut Moerkapelle niet tegen toe Van den Berg van verre afstand wist te scoren. Van den Berg werkte de bal vanaf eigen helft weg met een harde trap richting het doel van Ammerstol. De hoge boog bal stuiterde een keer en verraste de verdediging en ook de keeper van Ammerstol. De bal ging door de hoge stuit net over de keeper heen en belande zo onverwacht in het doel. Of Van den Berg dit vooraf zo bedoeld had val aan te twijfelen maar de 0-2 voorsprong was er zo al snel. Moerkapelle nam even gas terug en Ammerstol kon iet wat beter in de wedstrijd komen, maar van gevaarlijke aanvallen was geen sprake. Na ruim een half uur spelen ontvangt Kievit de bal tussen twee verdedigers in. Een van de verdedigers raak de bal onvoldoende aan en Kievit weet de aanval simpel maar netjes af te ronden met zijn tweede doelpunt. Moerkapelle ging met een gerust hart de rust in.

Na rust ging Moerkapelle rustig verder met aanvallen. Aan de rechterzijde wist Van Rijthoven, Koole te bereiken die de bal goed voor gaf en de inlopende Kievit zijn hattrick van deze middag bezorgde. Even later was het weer Koole die nu Rijthoven wist te bereiken die hard inschoot, eerst nog gepareerd door de keeper maar zijn tweede schot was niet houdbaar en betekende zijn eerste doelpunt in Moerkapelle 1. Trainer Van der Klok wisselde daarna twee spelers met het oog op de wedstrijd dinsdag a.s. tegen SPV ’81. Moerkapelle speelde de wedstrijd rustig uit en ook Matthias de Gooijer kreeg een goede kans, miste niet en maakte ook zijn eerste doelpunt in Moerkapelle 1. Zo werd het deze middag 0-6 in Ammerstol voor Moerkapelle. Moerkapelle was dit eigenlijk wel aan haar stand verplicht. Het zal nu dinsdag a.s. alles uit de kast moeten halen om ook één of meerdere punten mee te nemen in de uitwedstrijd, die vorige week werd afgelast, uit Polsbroek.

Opstelling: Lorenzo Sloof (46: Gino Jansen), Mischa Slingerland, Thijs van Nieuwkoop, Thom van den Berg (68: Wesley de Wilde), Richard Koole, Lucas Doornebosch, (68: Matthias de Gooijer), Timo Verheij, Harmen Verweij, Jonathan Rijthoven (65: Tim Koorevaar), Stef van der Salm, Jeffrey Kievit