Moerkapelle 1 deze keer maatje te klein voor buur BGC Floreant

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. op het met zon overgoten sportcomplex thuis tegen Floreant 1 uit Boskoop. De eerste zaterdag dat er van corona maatregelen geen sprake meer was. Geen controles op Corona toegangsbewijs meer, geen mondkapjes meer en ook de 1,5 meter afstand houden is in principe vervallen. Twee jaar geleden speelde Moerkapelle voor het laatst thuis tegen Floreant. Toen wist Moerkapelle een gelijkspel te realiseren.

In de eerste helft ging het duel redelijk gelijk op. De eerste opgelegde kans was zelfs voor Moerkapelle. Kievit brak door op links en ging recht op de keeper af. Zijn schot belandde helaas voor Moerkapelle op de binnen kant van de paal en niet in het doel. Kievit was even daarvoor al geblesseerd geraakt en moest halverwege de eerste helft de wedstrijd vroegtijdig beëindigen. Dit was voor Moerkapelle een grote aderlating in de voorhoede. Floreant kwam meer en meer beter in het spel en speelde in een hoger tempo dan Moerkapelle dat er hoe langer hoe moeilijker in slaag het tempo bij te benen. Halverwege de eerste helft kwam Floreant op voorsprong. Een prachtig genomen vrije trap ging over de muur de rechterbovenhoek in.

Na rust ging Floreant door met het in hoog tempo uitgevoerde positiespel en kon Moerkapelle het nog minder goed bijbenen. Na ruim een kwartier spelen bouwde Floreant de voorsprong uit. Een uitbraak over rechts werd met een mooi schot doeltreffend afgerond. De wedstrijd werd gespeeld onder bekwame leiding van een jeugdige scheidrechter uit onze eigen regio. Daarna scoorden de Boskopers nog tweemaal uit hoekschoppen, waarbij de verdediging van Moerkapelle de bal niet kon wegwerken. De laatst corner was in de allerlaatste minuut van de wedstrijd en ook deze bal kon kennelijk net niet goed uit het doel worden gehouden zo werd de iet wat geflatteerde eindstand zelf nog 0-4. Floreant was deze keer beter, verdedigde de derde plaats op de ranglijst met verve en liep dankzij deze overwinning twee punten in op koploper Haastrecht. Moerkapelle moet heel goed gaan oppassen dat het de onderstaande ploegen onder zich houd op de ranglijst.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland, Thom van den Berg; Wesley de Wilde, Davey Jager (75: Richard Koole), Lucas Doornebosch, (28: Dani Slingerland), Timo Verheij (75: Mathias de Gooijer) , Michel Koolhaas, Stef van der Salm, Harmen Verweij (45: Dani Slingerland), Jeffrey Kievit (23: Tim Koorevaar)