Moerkapelle 1 minimaal gelijkwaardig aan GSV 1, verlies door uiteindelijk curieus toegekend doelpunt

GSV 1

2 oktober 2021 14:30

P.J. van der Hulst

Sportpark GSV
Sportlaan 85 A
2806HC
GOUDA
tel. 0182-516526

Zaterdag 2 oktober speelde  Moerkapelle 1 de tweede competitie wedstrijd uit tegen GSV. Moerkapelle trad aan in een iets andere opstelling dan vorige week en had na de grote nederlaag vandaag wat goed te maken.

De eerste helft ging goed gelijk op. Beide ploegen creëerde regelmatig kansen. Als eerste schoot GSV op de lat, maar ook Moerkapelle liet af en toe van zich spreken. Kansen voor Van Dam en de Bruin, de laatste had een goede kans en schoot met enige pech op de binnenkant van de paal, de bal schoot het veld weer in. Moerkapelle weerde zich goed in een gelijk opgaande wedstrijd die regelmatig leuk was om naar te kijken. Zeker als de aanvoerder van GSV Jongenelen zijn team weer eens op sleeptouw nam en met subtiele passjes de openingen wist te vinden.

De tweede helft was lang tijd een kopie van de eerste helft. Beide ploegen wisten wel kansen te creëren maar jammer voor de wedstrijd niet te benutten. GSV ging in de laatste 10 minuten van de wedstrijd opportunistischer spelen, aanvoerder van GSV en beste speler van het veld Jongenelen ging mee naar voren, en daardoor ontstonden kansen aan beide zijde.

Een enorme mogelijkheid om Moerkapelle op voorsprong te zetten kreeg Kievit in de 84ste minuut. Hij kwam geheel vrij 1 op 1 tegenover de keeper te staan. Zijn schot werd door de keeper van GSV half gepareerd. De kopbal van Kievit die daarop volgde werd op de lijn door een speler weg gekopt.

Het venijn van deze wedstrijd zat absoluut in de staart. Een ogenschijnlijk niet gevaarlijk aanval van GSV kwam bij de linksbuiten terecht. Zijn schot op doel was scherp in de korte hoek. Keeper Sloof dook naar de bal die langs hem heen ging en achter het doel belande. De scheidsrechter wees direct naar een doeltrap, maar GSV spelers gingen staan juichen en hielden vol dat de bal door het doel was gegaan en niet langs de zijkant ?  Een ogenschijnlijk onmogelijke situatie ! Het daarop volgende kwartier lag de wedstrijd stil omdat de scheidsrechter geen beslissing wilde nemen. Hij consulteerde de grensrechter die aangaf dat hij geen doelpunt had geconstateerd. Daarna heeft de scheidsrechter 15 minuten lang het net minutieus gecontroleerd. Aan de zijkanten was geen gat te ontdekken waar de bal doorheen heeft kunnen gaan. Na deze controle wilde hij het spel met een doeltrap hervatten. De spelers van GSV bleven echter protesteren wat er toe leidde dat de scheidsrechter wederom het doelnet ging controleren, mede door de bal een aantal keren tegen het net te trappen. Echter zonder resultaat, de bal ging er niet doorheen. Weer ging de scheidsrechter het net nogmaals controleren. En uiteindelijk vond hij in de midden van het net een klein gaatje waar hij de bal doorheen perste. Dit alles resulteerde uiteindelijk na 15 minuten in het onder protest van Moerkapelle op curieuze wijze toekennen van toch een doelpunt !

Een doelpunt waarbij de bal niet in het doel heeft gelegen en we er niet zeker van kunnen zijn dat de bal de doellijn daadwerkelijk heeft gepasseerd. De wedstrijd werd in mineur vervolgd. Om 16:45 uur verlieten de spelers van Moerkapelle zeer teleurgesteld het veld. De hoofdrol was dit keer weggelegd voor de scheidsrechter, die los van deze beslissing, want hij heeft het niet kunnen waarnemen, een redelijk goede wedstrijd had gefloten. Moerkapelle heeft een verdienstelijke wedstrijd gespeeld. Beide elftallen hadden kansen gekregen in een wedstrijd die geen winnaar had verdiend. Niet door de inzet, maar door een curieus moment en beslissing wordt deze wedstrijd verloren.

Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen buur Hazerswoudse Boys.

Opstelling: Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland, Thom van den Berg, Thijs van Nieuwkoop, Davey Jager( 75: Timo Verheij),  Lucas Doornebosch, Stef van der Salm, Remon de Bruin, Tim Koorevaar (65: Thymen Eindhoven), Michel Koolhaas, Timon van Dam(46: Jeffrey Kievit)