JO9-1 wint eerste wedstrijd met dubbele cijfers.

DSO JO9-6

Moerkapelle JO9-1

1 september 2018 11:00

Afgelopen zaterdag was het de zover en mochten wij van de JO9 onze eerste wedstrijd van het seizoen 2018/1019 gaan spelen.
En het werd dankzij een goede samenwerking als team, een wedstrijd vol individuele hoogtepunten.

Waar Jurre en Bing zijn doorgestroomd naar de JO10 en Nick is gestopt met voetballen , Moesten we ons deze zomer versterken, en dit is zeker gelukt. Waar de vertrouwde namen van Rivan, Eva, Vince, Thomas en Mano gelukkig zijn gebleven, zijn Anton en Jens overgekomen van de kabouters, de voor ons niet geheel onbekende Toby en nieuw lid Kjell ziin bij ons team aangesloten.

Zo gingen we met een complete selectie op weg naar Zoetermeer meer waar DSO JO9-6M op ons stond te wachten.

We begonnen direct sterk aan de wedstrijd wat lijden tot 2 kleine mogelijkheden, het was wachten op het openingsdoelpunt van ons. Na ca. 2 minuten was het al raak, en was het Thomas die van dichtbij raak wist te schieten.
1 minuut later was het nogmaals Thomas die met een strak afstand schot laag in de hoek de keepster kansloos liet en de voorsprong verdubbelde. Met onze nieuwe aanwinst Jens in de achterhoede was het voor DSO geen doorkomen aan, en zo kon Anton rustig wennen aan zijn positie als keeper.

Het duurde niet lang of ook doelpunt nummer 3 hing al in de touwen. Het was wederom Thomas die zijn 3e doelpunt binnenschoot uit een hoekschop.

Vanaf dat moment ging het ineens hard , DSO raakte de draad volledig kwijt en wij gingen steeds beter voetballen, wonnen de meeste duels waardoor DSO niet meer dan 2 a 3x gevaarlijk werd voor ons doel, en als ze dat waren stond Anton altijd nog paraat.
Nog voor de eerste time out waren er nog 2 hoogte punten te beleven, want vanaf het middenveld werd Kjell weggestuurd met de bal richting doel van de tegenstander en wist deze buitenkans keurig en verzilveren en zo zijn debuut nog extra glans te geven door te scoren.

En ook de 5-0 was een mooie opsteker voor ons als team, hetgeen wat vorig jaar maar niet wilde lukken , lukte nu al in de eerste wedstrijd van het seizoen, want vanuit de kluts belandde de bal voor de voeten van Eva, die dacht niet na en schoot de bal verwoestend hoog in het doel. En scoorde hiermee haar eerste doelpunt!

Hierna was het de beurt aan Rivan die 3 doelpunten voor zijn rekening nam , tussendoor was Toby ook nog eens de gevierde man die ook zijn eerste treffer wist te maken.

Vlak voor rust deed DSO iets terug en wist met een goed schoot onze keeper Anton te passeren.
Vlak voor rust was het Mano die vanuit een counter de ruststand op 10-1 bepaalde.

Na de rust wisselde we van keeper en was het Vince die plaats nam onder de lat en Anton die zijn kunsten in het veld mocht laten zien.

Maar ook de 2e helft gingen wij door waar we gebleven waren en zorgde achterin Jens samen met afwisselend Thomas, Mano en Eva voor de nodige controle zodat ook Vince rustig aan zijn eerste minuten onder de lat kon wennen.

Ook ging de doelpuntenregen na rust nog even door, met 4 doelpunten van Thomas, 3 doelpunten van Kjell, 1 doelpunt van Rivan, was het Mano die met een afstandschot de eindstand bepaalde op 1-19 .

Met deze grote overwinning zijn we goed begonnen aan het nieuwe seizoen, belangrijk is nu dat we niet naast onze kleine voetbalschoenen moeten gaan lopen, want aanstaande zaterdag komt er met BSC'68 een pittige tegenstander voor ons naar Moerkapelle.