Moerkapelle JO15 redt het niet in bekerfinale maar schijft wel historie !

28 mei 2017 13:00

Het is onze JO15-1 helaas niet gelukt om de bekerfinale te winnen. Op een zonovergoten sportpark in Noordwijk was Linschoten was met 10-2 te sterk. Toch is het voor v.v. Moerkapelle een unieke prestatie; nog nooit bereikte een team van onze club een finale. Een prestatie waar spelers en begeleiding heel trots op kunnen zijn!

Vooraf aan deze wedstrijd was al bekend dat 9 spelers en de begeleiding van dit team aan het jaarlijkse Sportkamp van onze jeugdafdeling zouden deelnemen.

Staand vlnr:  Henk Geldof, Vito Toma, Remco Havenaar, Pepijn Verheij, Dylan Havenaar, Dylan Vingerhoed, Ghaith Massoud, Bas Groenendijk, Floris Verweij, Lucas van Uffelen en Bas Geldof
Zittend (vlnr):  Thomas de Gooijer, Thom Hertog, Teun Huurman, Bram Looman en Timo Verheij

Waarschijnlijk heeft de energie die dat evenement kost en de zomerse weersomstandigheden best veel invloed gehad op onze spelers. Moerkapelle kwam vanaf de eerste minuut niet in het gebruikelijke spel.

Het fysiek sterke Linschoten was vanaf minuut 1 de bovenliggende partij en startte goed. Binnen enkele minuten moest keeper Thom Hertog al flink aan de bak. Na 6 minuten was viel het eerste doelpunt, 1-0 voor Linschoten. Hierna bleef Linschoten zoeken naar de volgende treffer, maar Moerkapelle probeerde af ten toe onder de druk uit te komen. Bij een van de mogelijkheden kreeg Moerkapelle een vrije trap die door Dylan Havenaar hard langs de doelman werd geschoten (1-1; 18de minuut).Deze gelijke stand was helaas van korte duur. Linschoten zette na de ingelaste drinkpauze aan en maakte 2-1 en 3-1. En net toen 3-2 nog een beetje in de lucht hing werd een discutabele tegentreffer gemaakt; een toegekende vrije trap voor Moerkapelle werd de bal door Linschoten in muur met de hand gespeeld en uit de daaropvolgende counter werd de 4-1 vanuit een duidelijke buitenspelpositie gescoord. Een jammerlijke beslissing van het onervaren arbitrale trio. Linschoten scoorde hierna nog 1 keer waardoor de ruststand 5-1 werd. In de rust een taak voor begeleiders Remco Havenaar en Henk Geldof om de koppies omhoog te krijgen.

Na rust probeerde Moerkapelle het nog wel, maar helaas zagen de ca. 30 meegereisde Moerkapelle supporters eigenlijk eenzelfde beeld, Linschoten bleef sterker en Moerkapelle kwam bij lange na niet aan het niveau wat ze het afgelopen seizoen hebben laten zien. Bij 6-1 maakte Timo Verheij nog de 2de Moerkapelle-goal maar Linschoten liep uit naar een 10-2 overwinning. Zo pakte Linschoten JO15-1 op overtuigende wijze terecht de KNVB-beker.

Helaas was voor onze jongens was vandaag de 2e plaats het hoogste haalbare. Na een prachtig bekertoernooi en het kampioenschap is deze tweede plaatst toch een heel mooi resultaat.

UitreikingBekerJO15

Het spelen van deze wedstrijd is een bijzondere prestatie in de geschiedenis van onze club. Nog nooit eerder speelde een team van v.v. Moerkapelle in een KNVB bekerfinale! Deze prestatie zal voor altijd in de historie van de club worden vermeld.

Meer foto's van deze wedstrijd zijn [hier] te bekijken.