BZAV-Zaal toernooi - 22 december: 10 teams; dagprogramma bekend.

16 december 2018 13:45

Voor ons eerste BZAV zaaltoernooi hebben 10 teams ingeschreven. Er wordt op zaterdag 22 december in Dorpshuis Op Moer om 13:00 uur begonnen en de finale staat gepland om 17:48 uur. Iedereen is van harte welkom om gezellig te komen kijken. Voor meer informatie, lees snel verder!

Er wordt om ca 13:00 uur begonnen met de poulewedstrijden van 10 minuten. Er zijn 2 poules van 5 teams. De finale staat gepland om 17:48 waarna de prijsuitreiking om ca. 18:00 uur zal plaatsvinden.
Onderstaande de poule-indeling, speelschema en verdere belangrijke toernooi informatie.

Tijdens dit toernooi is de bar- en eetgelegenheid van Dorpshuis Op Moer open om gezellige een drankje en/of hapje te komen doen!

De BZAV commissie rekent op een gezellig en sportief toernooi!

De  BZAV commissie bestaat uit Anne Duursma, Bart Klos, Cock van der Lans en Rob van Blijswijk
(BZAV contact: [email protected], Cock van der Lans: 06-47272693)

Poule A

18:00   prijsuitreiking  -     -
    18:10   einde -     -

Toernooireglement BZAV Zaaltoernooi 2018 v.v. Moerkapelle

1. De zaalvoetbalwedstrijden worden gespeeld overeenkomstig de bepalingen en reglementen van de KNVB. Zie https://www.knvb.nl/downloads/bestand/1855/spelregels-landelijk-ere--en-eerste-divisie-zaalvoetbal
  2. V.V. Moerkapelle hanteert een normen en waardenbeleid welke op https://www.vvmoerkapelle.nl/394/normen-en-waarden/ te lezen is. Door deel te nemen respecteer je dit beleid en zal je hiernaar handelen.
  3. Er zijn 2 poules van 5 teams die in de poule een halve competitie afwerken. Hierna wordt de eindstand in de poule opgemaakt.
  4. De speeltijd van de wedstrijden bedraagt eenmaal 10 minuten.
  5. Er is tussen de wedstrijden 2 minuten tijd om het veld te verlaten en de volgende wedstrijd te laten aanvangen.
  6. Eindstanden en uitslagen plaatsingswedstrijden:
    1. Indien in een poule twee of meer elftallen met hetzelfde puntenaantal eindigen, beslist het onderling resultaat; is dit gelijk dan beslist het doelsaldo.

i.     Bij gelijk doelsaldo beslist het aantal zelf gescoorde doelpunten.

ii.     Is dit gelijk, dan wordt een serie van vijf strafschoppen genomen.

iii.     Is ook dit gelijk, dan om en om een strafschop totdat de beslissing valt.

1. De eindklassering van plaats 5 t/m10 wordt bepaald a.d.h.v. een wedstrijd tegen het team wat op dezelfde plaats is geëindigd in de andere poule.  D.w.z. de nummers 1 van Poule A en B spelen om de eerste plaats en om de derde plaats spelen de nummers 2 en zo verder.
    2. Wanneer een plaatsingswedstrijd in een gelijkspel eindigt dan wordt onmiddellijk vervolgd met een strafschoppenserie.
    3. Wanneer de finale gelijk eindigt wordt deze verlengd met 5 minuten. Indien daarin geen beslissing dan wordt onmiddellijk vervolgd met een strafschoppenserie.
  1. Het eerstgenoemde team verdedigt bij aanvang van de wedstrijd het doel dat het dichtst bij de kantine is gelegen en trapt af. Dit team fungeert tevens als thuisclub en dient zo nodig reserveshirts (hesjes) te dragen. (voor hesjes zorgt de commissie).
  2. Iedere speler en assistent-scheidsrechter moet tenminste 16 jaar oud zijn.
  3. Spelers behoeven geen lid van de KNVB te zijn; wel is iedere deelnemer tijdens het toernooi verzekerd volgens de normen van de KNVB.
  4. Het is toegestaan onbeperkt te wisselen.
  1. Gele en rode kaarten
  • Indien een speler een gele kaart ontvangt zal verplicht moeten worden gewisseld. Deze speler mag na 3 minuten het veld weer betreden.
  • Indien eenzelfde speler nog een gele kaart ontvangt, zal de scheidsrechter de rode kaart tonen en dient betreffende speler het speelveld te verlaten. Voor deze speler mag dan geen wisselspeler worden ingezet. De speler wordt verder niet geschorst.
  • Indien een speler een directe rode kaart ontvangt, dient deze speler het speelveld te verlaten. Voor deze speler mag geen wisselspeler worden ingezet.
  1. Schorsingen naar aanleiding van rode kaarten
  •  Wordt een speler met een rode kaart bestraft wegens een overtreding zal dit automatisch 1 wedstrijd schorsing opleveren.
  •  Mocht aan de hand van de rapportage van de scheidsrechter een hoge straf/schorsing noodzakelijk zijn zal de commissie mogelijk een andere straf opleggen. Bij een zware overtreding of ernstig wangedrag kan dit zelfs tot uitsluiting van het gehele team leiden.
  1. Tijdens de wedstrijden is er geen EHBO aanwezig.
  2. Het is niet toegestaan zich met voetbalschoenen in de kantine te begeven.
  3. Voor het nuttigen van alcoholische dranken, roken en drugsgebruik gelden de regels van Dorpshuis Op Moer.
  4. Bij verlaten van de kleedkamer moet deze schoon worden achtergelaten, hier is het team zelf verantwoordelijk voor.
  5. De commissie en v.v. Moerkapelle zijn niet aansprakelijk voor vermissing, diefstal, beschadiging van eigendommen en eventueel letsel bij deelnemers en/of anderen.
  6. Bij ernstige wanordelijkheden zal de commissie in samenspraak met het bestuur van v.v. Moerkapelle overgaan tot een passende strafmaatregel.
  7. Bij ernstige agressie of gewelddelicten zal politieaangifte worden gedaan.
  8. In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de commissie.