Lijfsbehoud voor Moerkapelle 2

11 mei 2014 20:00

Na een bloedstollende laatste competitie wedstrijd tegen directe concurrent Lekkerkerk 2 waarbij alleen een overwinning voldoende was voor lijfsbehoud
wist het 2e elftal afgelopen zaterdag zich na een doelpunt in de 89e minuut
van Wessel Freeke (0-1) zich te handhaven in de reserve 3e klasse.

Afgelopen Zaterdag was het dan zover, na een overwinning van vorige week op Zestienhoven moest ons 2e voor de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen op weg naar Lekkerkerk.
waar Lekkerkerk voldoende zou hebben aan een gelijkspel, telde er voor Moerkapelle maar 1 ding en dat waren 3 punten.

Na een redelijk gelijk opgaande wedstrijd leek het er een lange tijd op dat deze wedstrijd op een 0 - 0 zou gaan uitlopen en dat zou degradatie voor Moerkapelle betekenen en lijfsbehoud voor Lekkerkerk 2.

Maar 1 minuut voor het verstrijken van de officiële speeltijd werden de rollen omgedraaid het was Wessel Freeke die de diepte ingestuurd werd en met een prachtige lob de keeper van Lekkerker het nakijken gaf.
Na het overleven van de blessuretijd kon er een klein feestje gebouwd worden en was degradatie voorkomen voor ons 2e elftal.