Geslaagde benefietwedstrijd v.v. Moerkapelle – Creators F.C.

8 maart 2024 20:30

Afgelopen woensdagavond was erg druk bij ons op de vereniging.
Een initiatief van Timon van Dam samen met de evenementen commissie van v.v. Moerkapelle.
Het was voor en ieder een uitdaging om alles vooraf goed te regelen.
Het werd een bijzondere, maar bovenal mooie, avond voor de jeugdigen en voor alle andere toeschouwers.

Afgelopen woensdagavond was erg druk bij ons op de vereniging.

Dit was de avond dat de benefietwedstrijd werd gespeeld tussen v.v. Moerkapelle spelers en de Creators F.C. voor het goede doel, de stichting Make a Memory. Een initiatief van  ons lid Timon van Dam samen met de evenementen commissie van v.v. Moerkapelle.
Het was voor en ieder een uitdaging om alles vooraf goed te regelen.

Wie de namen Chef Erik, Bailey Freestyler of Rutger Schippers niet kent, hoeft niet in paniek te raken.
Ook wij waren niet bekend met deze namen. Maar voor de jeugd zijn deze influencers en Youtubers echte helden en als ze dan komen spelen met het team Creators F.C. in Moerkapelle, is de wedstrijd geheel uitverkocht.
Voor de wat oudere toeschouwer was oud voetballer Glenn Helder een van de weinige bekende namen.

De Creators FC speelden tegen een gelegenheidsteam van v.v. Moerkapelle om geld in te zamelen voor de stichting Make A Memory. Timon wilde voor deze stichting iets terug doen en hij heeft met zijn enthousiasme het voor elkaar gekregen om deze benefietwedstrijd te mogen organiseren bij v.v. Moerkapelle. De opbrengst van de kaartjes gingen naar de stichting Make a Memory.

Voor de wedstrijd was er een clinic georganiseerd door een aantal spelers van de Creators F.C. voor een selectie van jeugdspelers van verschillende leeftijd van v.v. Moerkapelle.

Clinic.jpg

De wedstrijd zelf was geheel uitverkocht en de spreekstalmeester Stefan Sallevelt grapte dat het veelal niet zo druk was. Rijen dik stonden de kinderen met ballen, shirts en bordjes klaar voor handtekeningen van hun helden. Maar niet iedereen kwam voor de creators. Sommige kwamen voor Moerkapelle en daar hoort blauwwitte rook bij.

20240306_193301_resized.jpg

24029488.jpg

De aanwezigen zagen vooral een knotsgekke wedstrijd waarbij eredivisie scheidsrechter Makkelie een makkelijke avond had. Moerkapelle begon zenuwachtig en kwamen met 0-2 achter. Hierna ging de score heen en weer in een leuke wedstrijd waar het heel normaal was dat er af en toe ook een cameraman in het veld stond, soms eerder dan de verzorger. De spelers kregen bij de rust van Burgemeester Weber een Zuidplas bidon als aandenken.

Team_Creators_FC.jpeg

Team_v.v._Moerkapelle.jpg

IMG_9452.jpg

20240306_193615_resized_1.jpg

IMG_9477.jpg

IMG_9409.jpg

In de rust mocht Timon, die met Creators FC meespeelde, de cheque in ontvangst nemen voor de stichting Make A Memory. Uiteindelijk kwamen de blauw witten van v.v. Moerkapelle, met enkele dames in de gelederen, voor en kregen de sterren van de FC tot tweemaal toe een strafschop te nemen, maar beide strafschoppen werden gemist. Eén bal, van Glenn Helder, ligt waarschijnlijk nog bij de tennisvereniging.

IMG_9626.jpg

IMG_9649.jpg

Bron: gouweijsselnieuws.nl                                                                                           Foto’s : Bram en André Muller

Een speciale vermelding gaat naar scheidsrechter betaald voetbal Danny Makkelie die de bereidheid had om als scheidsrechter voor deze wedstrijd op te treden.

Scheidsrechter_Makkelie.jpg

vrije_trap_rand_strafschopgebied.jpg

Bron gouweijsselnieuws.nl                                                                               Foto’s : Bram en André Muller

IMG_9693.jpg

Na het eindsignaal, de blauw witten wonnen met 7-6, was er een ware invasie op het veld en kostte het veel moeite om de kinderen weer van het veld af te krijgen.

Die waren druk met selfies maken met een favoriete influencer of youtuber. Voldaan gingen zij huiswaarts na een mooie avond met leuke wedstrijd en mooie opbrengst voor Make A Memory.

IMG_9681.jpg

IMG_9712.jpg

IMG_9713.jpg

Bron foto's: gouweijsselnieuws.nl                                                 Foto’s : Bram en André Muller

20240306_193252_resized_1.jpg

20240306_215016_resized.jpg

Met trots en dankbaarheid kijken wij terug op dit benefietvoetbalevenement. .

Het was een leuke wedstrijd waar vele enorm van heb genoten.

Het bestuur wil graag zijn waardering uitspreken naar onze gehele activiteitencommissie, Timon van Dam en alle v.v. Moerkapelle vrijwilligers voor hun onvermoeibare inzet bij de algehele organisatie van het evenement. Maar ook naar onze sponsoren voor dit evenement. Zonder hun steun zou het organiseren van dit evenement niet mogelijk zijn geweest.

Onze dank gaat natuurlijk ook uit naar alle Creators voor hun betrokkenheid en enthousiasme.

Tot slot willen het fantastische publiek bedanken voor alle steun voor hun aanwezigheid en support tijdens het evenement.

Nogmaals, hartelijk dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan dit prachtige initiatief.

Samen hebben we iets moois bereikt.