Nieuwjaarswedstrijd en daarna goed bezochte nieuwjaarsreceptie 2024, Jubilarissen gehuldigd en Daniel van den Hoven benoemd tot Lid van Verdienste

12 januari 2024 16:45

Het was zaterdagmiddag 6 januari een geslaagde en gezellig samenzijn tijdens de goed bezochte nieuwjaarsbijeenkomst 2024 die werd voorafgegaan door een wedstrijd tussen het huidige eerste elftal en een elftal van oud eerste elftalspelers.
Tijdens de nieuwjaarsreceptie vond de toespraak van de voorzitter plaats, de huldigingen van jubilarissen en tot slot werd Daniel van de benoemd tot Lid van Verdienste.

Het huidige eerste elftal van v.v. Moerkapelle speelde zaterdagmiddag onder behoorlijke belangstelling een wedstrijd tegen het elftal van oud eerste elftalspelers. Zie foto onderstaand.

Oud_eerste_elftal_spelers_2024_A_kl.jpg

Op bovenstaande foto ziet u de spelers van beide teams en begeleiding als ook de scheidsrechter T. Jonker. De Oud eerste elftalspelers in het tenue van v.v. Moerkapelle en het eerste elftal spelers in het groen.

Het team met oud eerst elftalspelers gaf goed partij maar kon niet voorkomen dat het eerste elftal al snel op voorsprong kwam. Wel wist het team met oud spelers twee keer tot score te komen. Moerkapelle 1 won uiteindelijke de gemoedelijke wedstrijd met 7-2.

Om 16:15 uur was het woord aan voorzitter Martien Zijderhand voor de nieuwjaar speech.

Hierin gaf Martien onder meer aan blij te zijn dat er door het bestuur hard wordt gewerkt aan de gehele organisatie, maar dat er op bestuurlijk en uitvoerend vlak nog behoorlijk wat werk aan de winkel blijft. Hij riep de aanwezigen op om ook hun steentje bij te dragen.

De gehele tekst van de nieuwjaar toespraak kunt u teruglezen in een apart bericht lezen.

B_IMG-20240108-WA0002_leden_kl.jpg

Na de speech werden 10 leden die afgelopen jaar 25, 40, 50 en 60 jaar lid waren gehuldigd en was er aandacht voor de leden die zelfs 70 jaar lid zijn van de vereniging.

B1_IMG-20240108-WA0009_DvV_70.jpg

Verder waren dit jaar:

• 5 leden waren 25 jaar lid.
  • 1 lid was 40 jaar lid en
  • 3 leden waren 50 jaar of zelfs 1 jaar langer lid en
  • 1 lid was 60 jaar lid van onze vereniging

B2_IMG-20240108-WA0011_MN_25.jpg

B3_IMG-20240108-WA0007_groepje_25_jr_ex_NM.jpg

B8_IMG-20240108-WA0010_Patrick_K_40.jpg

B4a_IMG-20240108-WA0006_Patrick_S_51.jpg

B5a_IMG-20240108-WA0008_NvdB_50.jpg

B6_Afbeelding_van_WhatsApp_op_2024-01-08_om_17.11.14_eb8b2deb_KvD_kl.jpg

B7a_Afbeelding_van_WhatsApp_op_2024-01-09_om_19.23.54_b5e4e849_groep_kl.jpg

B7b_IMG-20240108-WA0003_groep_kl.jpg

Tot slot werd Daniel van den Hoven benoemd tot Lid van Verdienste.

B10_IMG-20240108-WA0004_DvdH_kl.jpg

B11_Afbeelding_van_WhatsApp_op_2024-01-09_om_19.13.21_b08b7a6e_Daniel.jpg

Speech voorzitter behorende bij de benoeming van Daniel van den Hoven tot Lid van Verdienste van v.v. Moerkapelle

Tijdens onze Algemene Ledenvergadering in december jl. heeft het bestuur aangegeven om één van deze leden, Daniel van den Hoven, te benoemen tot Lid van Verdienste. Onze inmiddels afgezwaaide penningmeester.

Beste Daniel,

Jij werd als zevenjarig jongetje in 1994 lid van onze vereniging. Je hebt alle jeugdelftallen doorlopen en daarna ongeveer 17 jaar (2004 – 2021) gespeeld in het eerste elftal van onze vereniging, maar ja hoewel dit wel een verdienste is wordt je daar geen Lid van Verdienste voor.

Jij trad tijdens een buitengewone ledenvergadering in april 2015  toe tot het bestuur Het is dus van alle tijden ! blijkt wel.

Het was in de periode dat een aantal leden het besef kregen dat de vereniging een impuls nodig had wat inzet van vrijwilligers betreft. Het is dus van alle tijden ! blijkt wel. In die periode waren we de nieuwbouw aan het realiseren waren. Onder leiding van onze erevoorzitter de heer Rutgrink deden een aantal leden hun of haar intrede in commissies en bestuur. Enkele leden werden commissie lid en samen met Sander Hertog werd jij Daniel, toen bestuurslid.

Acht jaar lang een bestuursfunctie vervullen, eerste als 2de penningmeester en de laatste jaren al penningmeester, dan ken je de club wel van binnen en van buiten.

Jij zorgde niet alleen jarenlang dat de sponsorfacturen en contributie deur uit gingen en de betalingen tijdig werden gedaan. Je verzorgde ook een aantal jaren de jaarrekeningen voor de vereniging. En je was als financiële man lid van de Sponsorcommissie, je deed de betalingen voor de BZAV, de activiteitencommissie en je verzorgde de betalingen voor de inkoop als ook het kassasysteem stond onder jouw beheer.

Bij een taak als penningmeester komt nog meer kijken dan alleen dat. Je was in het bestuur betrokken bij vele belangrijke beslissingen. Je hebt samengewerkt met een aantal bestuursleden. Je was immer rustig, constructief met een wel overwogen antwoord op vragen. Persoonlijk vond ik het leerzaam om met je samen te mogen werken. Nooit heb ik, ondanks dat het lang niet altijd eenvoudig was, een ongetogen woord van je gehoord. Zelf heb ik het als een buitengewoon goede samenwerking ervaren.

Als verenging maar ook als het bestuur van onze vereniging zijn we je veel dank verschuldigd.

Zoals je al weet heeft het bestuur besloten om je als dank van waardering voor al je inzet in de afgelopen jaren te benoemen tot Lid van verdienste van onze vereniging. Uiteraard hopen we dat we je nog lang op de club mogen blijven ontmoeten.