Even voostellen: Arco van Dijk nieuw bestuurslid voor de jeugdafdeling sinds 6-12-2023

21 december 2023 14:30

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 6 december jl. is Arco van Dijk gekozen tot jeugdvoorzitter van v.v. Moerkapelle en in die hoedanigheid zal hij ook zitting nemen in het bestuur van de vereniging.
Zo’n zes weken geleden is Arco, nadat hij al meer dan half jaar de bestuursvergaderingen heeft bijgewoond door het bestuur van de vereniging benaderd met de vraag of hij jeugdvoorzitter van de vereniging zou willen worden.

Even voostellen: Arco van Dijk nieuw bestuurslid voor de jeugdafdeling van v.v. Moerkapelle

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 6 december jl. is Arco van Dijk verkozen tot jeugdvoorzitter van v.v. Moerkapelle en zal in die hoedanigheid zitting nemen in het bestuur.

Sinds een jaar of 8 ben ik actief bij v.v. Moerkapelle. Allereerst als voetbalvader, maar inmiddels ook als trainer/coach, lid van de jeugdcommissie en bovenal als supporter! Ook hou ik de ledenadministratie van de jeugd bij.

Zo’n zes weken geleden werd ik, terwijl ik nietsvermoedend in de kantine naar een wedstrijd stond te kijken vanwege de regen , door het bestuur van de vereniging benaderd met de vraag of ik jeugdvoorzitter van de vereniging zou willen worden. Ik heb heel daar heel even over nagedacht, maar het idee om mij in die positie in te kunnen zetten voor de jeugd van de club spreekt mij zeer aan, dus heb ik volmondig “ja” gezegd.

Mijn naam is Arco van Dijk 45 jaar oud en ik woon samen met mijn vrouw en drie kinderen, 2 dochters en 1 voetballende zoon (Thomas JM15) in Moerkapelle. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als coördinator in de zakelijke dienstverlening.

De warme en open sfeer gecombineerd met een steeds meer doordachte structuur en organisatie, biedt enorm veel mogelijkheden om v.v. Moerkapelle echt een vereniging van ons allemaal te laten zijn. Dat begint wat mij betreft bij de jeugd.

Sporten in de buitenlucht is gezond. Maar afgezien daarvan droomt ieder kind ervan op het voetbalveld even Gimenez of Brobbey of Lieke te zijn. Ongeacht hun talent of status. Aan ons als vereniging wat mij betreft de uitdaging om ieder kind zijn of haar droom waar te laten maken, liefst op zijn of haar maximale niveau. Wel altijd veilig, fair, sportief en met respect. Maar bovenal met veel plezier. Buiten het voetbal om staan we voor gezelligheid en organiseren we regelmatig leuke activiteiten voor de jeugd, denk daarbij vooral aan het welbekende jeugdkamp.

Dit vraagt iets van ons allemaal. Van bestuur, trainers en ouders. Zonder de gemeenschappelijke inzet is het onmogelijk om alle jeugdleden van v.v. Moerkapelle de kans te geven hun (voetbal)talenten te ontplooien. Zij zijn tenslotte de trainers, bestuurders en supporters van de toekomst.

De structuur die binnen onze jeugdafdeling bestaat wordt steeds helderder en transparanter. Goede afgebakende verantwoordelijkheden en open en eerlijke communicatie moet de jeugdafdeling toekomstbestendig maken. Die uitdagingen ga ik zeker aan met een gemotiveerde jeugdcommissie. De aanleg van het 3e veld biedt de jeugdafdeling voldoende mogelijkheden om verder te groeien. We zien momenteel een lichte stijging in het aantal jeugdleden en de verwachting is dat dit zal doorzetten, zeker met de bouw van huizen in de laatste fase van de Nieuwe Veenen.

Tenslotte hoop ik dat eenieder die iets signaleert binnen de jeugdafdeling van onze club mij zal weten te vinden. Ik vind het belangrijk dat we met elkaar praten en niet over elkaar.

Sportieve groet,

Arco van Dijk