JO11-2 Herfstkampioen 2019!!

15 oktober 2019 12:15

Woensdag 4 September begon een geheel nieuw samengesteld team, de JO11-2 aan het voetbalseizoen 2019/2020. De K.N.V.B. heeft besloten om het dit seizoen weer eens over een andere boeg te gooien en zodoende bestond de bekerpoule niet uit 4 teams maar uit maar liefst 8 ploegen die in een competitie uit moesten maken wie er wel en niet door zouden gaan naar de volgende bekerronde.

Met onze spelers(ters)  Rivan en Eva vanuit de JO9 ,  Bing en Jurre uit de JO10 , Luuk , Filip, Thijn en  Dylan die qau leeftijd  gelukkig nog in de JO11 mochten blijven en onze nieuwe aanwinsten Christina, Geerten en Bahzad begonnen we dit beker-avontuur.

Het was dus zeker op het begin nog even goed zoeken en een beetje kennis maken met elkaar, maar het belangrijkste het plezier en de lol met elkaar zat er vanaf de eerste training al direct in.

Op Woensdag 4 September begon dit nieuwe team aan hun beker-avontuur met een uitwedstrijd in Benthuizen bij BSC’68. Het was duidelijk te zien dat iedereen nog even aan elkaar moest wennen en zijn plekje moest vinden binnen het team, maar dankzij hardwerken voor elkaar werd er dankzij doelpunten van Jurre (2x), Luuk (2x) en nieuwkomer Geerten (1x)  BSC’68 met 1 – 5 verslagen en zaten de eerste 3 punten in de tas richting Moerkapelle.

De zaterdag erna werd op eigen veld ook DWO verslagen met 4 – 2 door 2 doelpunten van onze spits Jurre en verdediger / middenvelder Luuk die ook weer 2 doelpunten aan zijn totaal toevoegde.

Het was een druk programma, want op een zeer regenachtige woensdagavond 11 September stond de uitwedstrijd tegen fc Zoetermeer op het programma en bij iedereen was wel bekend dat ook deze mannen hun eerste 2 wedstrijden hadden gewonnen en niet zomaar, er stonden uitslagen van 18-1 en 25-0 op het scorebord, dus wisten we dat we aan de bak moesten.  Er werd door het hele team fantastisch gewerkt en zo werd er ook een beetje geluk afgedwongen en leek onze paal en lat wel iets groter dan normaal. De verdedigers Eva, Thijn , Filip en Luuk stonden hun mannetje tegen een aantal technische voetballers van Zoetermeer. Op het middenveld werd er door Christina, Dylan, Jurre en Geerten de sprieten uit het kunstgrasveld gelopen en voorin maakte ook Rivan het de verdediging van fc. Zoetermeer het zo moeilijk mogelijk. En zo werd de achterstand van 1- 0 na rust omgebogen naar een 1 – 3 voorsprong dankzij 3 goals van de steeds mee opkomende  Luuk. Het werd nog even spannend toen de 2 – 3 erin ging maar vanaf dat moment was er voor Zoetermeer geen doorkomen meer aan bij onze ijzersterk keepende Bing die bal na bal stond tegen te houden. En zo gingen we als koploper door richting de 4e wedstrijd van het seizoen.

Ook de volgende tegenstanders  Stompwijk en Groeneweg werden verslagen met 6 – 0 en 4 – 2.      En zo wisten we dat we  met nog 2 wedstrijden te gaan dichtbij groepswinst waren, maar voor het zover was moesten we wel blijven winnen aangezien grote concurrent fc Zoetermeer elke week maar weer met zeer grote cijfers bleef  winnen.

Dankzij het harde werken van het hele team werd de uitwedstrijd tegen ASW  met maar liefst 1 – 7 gewonnen waarbij uitblinker Dylan met 3 goals en een mooie assist de grote uitblinker was, maar ook Christina wist hier in Waddinxveen haar beste wedstrijd tot dan toe neer te zetten.

De laatste wedstrijd 12 Oktober kwam DSO op bezoek op de Wilde Veenen, helaas moesten we voor deze wedstrijd onze zeer betrouwbare verdedigers Thijn en Eva missen maar hadden we gelukkig de beschikking over Bahzad die al een tijdje met ons meetrainde.  Ook in deze zeer lastige wedstrijd kwamen we weer met 0 – 1 achter, maar vanaf dat moment werden de mouwen echt opgestroopt en gingen we vol voor de overwinning, waarbij zeker de eerste helft onze keeper Bing een hoofdrol vertolkte door een aantal ballen op cruciale momenten tegen te houden. Door doelpunten van Rivan, Dylan en Filip werd de 0 – 1 achterstand omgezet in een 3 – 1 overwinning en was de eerste plaats in deze competitie veiliggesteld.

We kunnen terugkijken op een leuke en goede eerste gedeelte van het seizoen, waarbij het voetballend nog  beter kan , maar dankzij hardwerken met elkaar weten we dit op een geweldige manier te compenseren en wordt er genoeg gelachen met elkaar en staat er op het moment dat de wedstrijd begint een echt team!

Op naar de  volgende bekerronde en de start van de competitie!!