Moerkapelle 3 verliest 2e uitduel op rij

Mannen zaterdag, 3, 5e klasse 04

7 december 2013 12:30

Siveo 4 - Moerkapelle 3

Na de teleurstelling van vorige week bij Sportlust (4-3 nederlaag) mochten we, ondanks het slechte weer van de laatste dagen, aantreden tegen Siveo 4. Deze ploeg is de laatste weken goed bezig, net als wij. Dus het beloofde een spannende wedstrijd te worden.

In de aanloop naar deze wedstrijd hadden we de nodige personele problemen. ‘De Lucht’ was verhuurd aan het tweede, Robbie was ziek, Monfis en Koole waren aan het werk, Spek geblesseerd en ‘the Black Pearl’ en Henk waren twijfelachtig of ze op tijd zouden zijn. Kortom, het was puzzelen om een elftal op de been te brengen. Gelukkig was Berry bereid om op doel te gaan en konden we gebruik maken van de kwaliteiten van Jochem Klomp (Jochem bedankt).

We begonnen goed aan de wedstrijd. Wederom met verzorgd voetbal probeerden we het doel  van Siveo te bestoken. De eerste kansen waren dan ook voor Moerkapelle. Dubbis kopte voorlangs en op de paal, Sander stuitte op de keeper en ook werd een doelpunt (na een te vroeg genomen vrije trap) afgekeurd. Helaas scoorde Siveo, een beetje tegen de verhouding in, de 1-0. Vlak voor rust mochten we zelfs van geluk spreken dat het niet 2-0 werd.

Na wat omzettingen in de rust, probeerden we de gelijkmaker te forceren. De gehele tweede helft waren we de betere ploeg, kregen voldoende kansen en werkten weer keihard voor elkaar. Helaas viel, geheel onverwacht de 2-0. We lieten ons niet kennen en bleven voetballen. Helaas hadden we niet het geluk om veel doelpunten te maken. Jeroen miste de scherpte en had wel 2 of 3 doelpunten moeten/kunnen maken. De goed spelende keeper van Siveo was absoluut de uitblinker deze middag. Onze aanvalslust werd een kwartier voor tijd toch beloond. Een mooi ‘chip-voorzetje’ van onze ‘black pearl’ werd zeer vakkundig ingekopt door Freek, 2-1! Daarna kreeg Dubbis de uitgelezen mogelijkheid om de 2-2 binnen te schieten. Na een mooie aanval zette Menno een niet te missen kans op voor hem. Helaas schoot hij deze niet te missen kans tegen de keeper. Daarna was het geloof toch een beetje weg en viel ook nog de 3-1. Dit was tevens de einduitslag.

Een nederlaag die, net zoals vorige week, onnodig was. Volgende week wacht de derby tegen het hooggeklasseerde Be Fair. Een leuk uitdaging en tevens onze laatste competitiewedstrijd van 2013.