Moerkapelle 1 herstelt zich knap na vorige week en wint uitwedstrijd bij Sportief + interview

Sportief 1

Tim Koorevaar (afstandschot)
Davey Jager (afstandschot)
Davey Jager (schot)

Mannen, 1, 4e klasse C

30 september 2017 14:30

Het eerste elftal van Moerkapelle reisde zaterdagmiddag af naar de verre uitwedstrijd in het Woerdense Verlaat om het daar op te nemen tegen de plaatselijk club v.v. Sportief. Moerkapelle had evenals Sportief de eerste wedstrijd verloren. Moerkapelle wilde dit onnodige verlies graag gelijk goed maken en kon bijna compleet, behoudens Zijderhand wegens een rugblessure, volledig aantreden. Maar wist ook dat we ver in de historie terug moesten, 2012, om een winstpartij tegen Sportief te ontdekken. Het regenachtige weer en daardoor het zware natuurgrasveld gaf een extra lastige dimensie aan deze wedstrijd.

Moerkapelle startte heel goed bijna onstuimig tegen de thuisclub. De eerste opgelegde kansen waren dan ook voor Moerkapelle. In het eerste kwartier kreeg Van Dommele tot twee keer een grote kans op de openingstreffer en stond Sluiter  net als vorige week, na een slimme actie, direct één op één met de keeper van Sportief. Ook hij miste. Maar ook Sportief liet zeker wel van zich spreken na dit eerste kwartier. Keeper Sloof moest een paar goed optreden om de onverwachte counters te pareren. Het werd een openwedstrijd met veel kansen over en weer. Na 26 minuten spelen in de druiligere regen werd Koorevaar op links op goed aangeven van Eindhoven in stelling gebracht. Waarschijnlijk rekende vele op een voorzet maar Koorevaar had een ander idee. Keeper en verdediging verrassende knalde hij de bal van enige afstand hard in de korte hoek. Moerkapelle kwam na al die kansen verdiend op voorsprong. Moerkapelle trachtte door te drukken en dat lukte gedeelte ook aardig. Er ontstonden nu 2 schietkansen voor De Bruin, beide wist de keeper te houden. Daarna probeerde Koorevaar het nog eens van een iets groet afstand met een nog harder schot, maar hoewel de keeper er van achterover viel wist hij de bal de stoppen. Sportief bleef met de counters ook zeker gevaarlijk. Moerkapelle ging de rust in met een magere, eigenlijk gelet op de kansen te magere 0-1 voorsprong.

Sportief had in de rust de mouwen opgestroopt en Moerkapelle begon iets te slap aan de tweede helft. Dit resulteerde in de eerste minuten direct tot een paar aanvallen en de gelijkmaker vanaf linksvoor. De verdediging was omspeeld en keeper Sloof twijfelde deze keer iets te lang om wel of niet uit te lopen en de spits maakte daar direct gebruik van door de bal voor hem heen langs in het doel te schieten. Dat was voor Moerkapelle de eerste tegenvaller van de middag. Moerkapelle moest dar wel even van bij komen maar pakte het aanvallende spel toch weer snel op. Na 57 minuten spelen was het Jager die op avontuur ging. Na een rush tot aan het strafschopgebied schoot hij onverwacht direct op doel, de keeper had waarschijnlijk iets anders verwacht en werd verrast waardoor het goede schot en de gladde bal die door zijn handen heen glipte en Moerkapelle deze middag zo voor de tweede keer op voorsprong kwam. Van die voorsprong mocht Moerkapelle maar heel kort genieten, want enkele minuten later stond het uit een goed schot al weer gelijk, 2-2. Maar ook dit deerde Moerkapelle niet want een minuut later was het Sluiter die een goed genomen corner van Koorevaar, weer hij, prachtig en slim binnenkopte. Moerkapelle stond voor de derde keer op voorsprong. Trainer de Vries ging wisselen, bracht onder meer Bodouaou in het veld Keeper Sloof behoede Moerkapelle met enkele goede reddingen aanvankelijk voor de volgende gelijkmaker, want Sportief gaf zoals het hoort thuis niet op. Na driekwartier spelen viel toch weer de gelijkmaker. Het werd een spannend slot waarin de kansen voor de thuisclub toenamen. Moerkapelle had veel heel veel gegeven en kon bijna niet anders meer dan de zaak achterin dicht zien te houden en af en toe uit te breken. Precies het evenbeeld van het begin van deze wedstrijd. Maar daarin beruste in ieder geval één speler van Moerkapelle niet. Jager ging laat in de wedstrijd nogmaals op avontuur. Hij omspeelde op gemak enkele middenvelders en kwam zo weer aan de rand van het strafschopgebied. Daar was het druk, maar vond Bodouaou die mooi een één twee met Jager aan ging. Jager liep direct door en schoot de bal keurig binnen. De voorsprong was vanmiddag voor de vierde maal een feit. Er waren officieel nog enkele minuten te spelen, maar de scheidrechter trok er ook een aantal minuten bij. Sportief drong zeker nog aan maar de overwinning kwam niet meer in gevaar. Moerkapelle heeft zich vanmiddag van de goede kant laten zien, veel inzet getoond en maakte zo het onnodige verlies tegen Woubrugge vorige goed. Volgende week speelt Moerkapelle weer een uitwedstrijd dan tegen Linschoten, aanvang 15:00 uur.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Thymen Eindhoven, Pieter Verwey, Arco Verweij, Davey Jager, Daniel van den Hoven, Harmen Verweij, Jaron van Dommele (81: Alex Vonk), Remon de Bruin (62: Redouan Bodouaou), Laurens Sluiter (66: D. Slingerland), Tim Koorevaar.

Interview met trainer John de Vries