Burgemeester Gert-Jan Kats ziet Moerkapelle 1 in blessuretijd verliezen van Siveo ’60 1.

Siveo '60 1

Mannen, 1, 4e klasse C

27 januari 2018 14:30

Moerkapelle speelde afgelopen zaterdag de eerste competitiewedstrijd thuis Siveo ’60. Een vereniging uit Zegveld waar Moerkapelle in 2016 voor het laatst tegen speelde. Vanmiddag was de Burgemeester van onze gemeente Zuidplas, de heer Gert-Jan Kats samen met een van zijn dochters, op bezoek bij onze vereniging. Het was, met een stevige westen wind, zeker de tweede helft, een zeer koude zaterdagmiddag. Geblesseerd waren vandaag Sluiter en Van Dommele.

Moerkapelle ging goed van start. Wist in het eerste kwartier enkele kansjes te creëren. Daarna kreeg Siveo '60 wel meer vat op het spel. De eerste helft was een vrijwel gelijk opgaande wedstrijd.
In de tweede helft nam Siveo meer het initiatief en kwam Moerkapelle meer onder druk te staan, maar wist zich heel goed staande te houden. Het was ijzig koud en ook gelijk ijzig spannend want Moerkapelle hield goed stand tot ver heel ver in blessure tijd. Echter de blessure tijd duurde voor Moerkapelle 2 seconden te lang. Een laatste corner werd tot twee keer toe uit het strafschopgebied weggewerkt, maar nog kwam het verlossend eindsignaal niet. Een laatste wanhoopspoging, een afzwaaiend schot, kwam zeer toevallig voor de voeten van de vrijstaande linkerspits die uit nood nog schoot en de bal alsnog over de doellijn zag gaan. Een gelijkspel zou vanmiddag voor de strijdende ploeg van John de Vries echt verdiend zijn geweest, zelfs van Siveo '60 zijde werd dit beaamd.  Een deceptie voor het hard werkende eerste elftal. Dat kleine beetje geluk is al meerdere keren dit seizoen dit elftal helaas fataal geworden.

Op deze erg koude, maar ook spannende middag zag ook onze Burgemeester de wedstrijd aan. Hij was te gast in onze commissie- en bestuurskamer, gaf commentaar op de radio RTW, Keek af en toe op de mobiel wat er in de regio gebeurde, ging op de foto met de pupil van de week. Twitterde tussen door: “v.v. Moerkapelle een mooie club op mooie locatie in een van de mooie parels van Zuidplas”. Alleen dat al is een compliment waard.
Hij deelde de mening dat Moerkapelle vanmiddag jammer genoeg net aan het kortste einde heeft getrokken en vond het ondanks het erg late verlies een mooie wedstrijd en leuk om bij onze vereniging te zijn geweest. Fijn dat de Burgemeester, zelfs in deze koude, aandacht schenkt aan de sportvernenigingen in de gemeente.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Joop van Beek, Peter Zijderhand, Pieter Verweij, Arco Verweij, Davey Jager, Thijs van Nieuwkoop, Remon de Bruin (60: Justin van den Hoven), Michael Koolhaas (25: Wesley de Wilde), Daniel van den Hoven©, Harmen Verweij, Frank van der Bas