Wederom een regenachtige zaterdagmorgen voor JO13-1

16 september 2017 9:00

Raymond Wondergem

VV MKP JO13-1 – VELO JO13-5 zaterdag 16 september 2017

Wederom een regenachtige zaterdagmorgen en weer om 9 uur thuis, bekerwedstrijd nummer 3. Ben benieuwd hoe het nu gaat verlopen na de grote overwinning van vorige week. We zijn zowaar compleet deze week. Dus we zijn heel benieuwd.

Beginnen weer aanvallend en kans voor Lars maar te zacht en in de handen van de keeper. Maar we geven niet op en blijven druk zetten, jawel het kan niet uitblijven en Wol scoort zowaar de 1-0 vandaag, hij zweeft weer mooi over het veld heen. Blijft een waanzinnig gezicht om naar te kijken. Weer een mooie aanval en weer wordt er gescoord, maar jongens goed op letten die buitenspel regel is moeilijk …… Het is een mooi potje maar we kunnen beter we zijn vooral druk op het middenveld in voorin te vinden, maar het afwerken is nog echt een dingetje dat wil niet echt lukken vandaag. De regen komt met bakken uit de lucht zetten, fijn voor al die ouders langs de lijn. RUST

In de rust even heerlijk aan een bakkie thee, wat doet Patricia die neemt een bakkie thee, in een glas dus die mag niet naar buiten….. Kijkt nu heel onschuldig van joh was ik ff vergeten en bleef dus nog ff droog zitten terwijl ik als razende reporter toch echt weer naar buiten mocht, verslag schrijft zich niet vanzelf.

Na de rust weer in de aanval en mooi schot van Luc, volgende keer nog harder en hoger en wie weet zit ie dan wel. Dan gaat VELO ook in de aanval en doet Sven wat ie moet doen en houdt zijn doel schoon. Mooie kans MKP maar Matthias geeft hem niet op tijd af en de bal wordt buiten de lijn geschoten, levert ons dan wel een corner op. Die Wol helaas net voorlangs kopt. We zijn voortdurend in de aanval te vinden maar het scoren wil nog niet echt lukken. Lars probeert het ook weer maar nu net te hoog en de bal vliegt over het doel heen.  Nu megakans voor VELO maar deze bal gaat voorlangs en levert ze niks op. VELO zet meer druk zo in de laatste minuten van de wedstrijd en tis druk bij het doel van Sven maar iedereen zorgt ervoor dat ze niet kunnen scoren. Wij nemen de aanval over en Lars krijgt het op zijn heupen en slalomt door de verdediging van VELO, maar wordt in de 16 onderuit gehaald. Wat ons dus een penalty oplevert. Onze penaltykiller (ik heb hem deze naam maar gegeven), Nathan neemt hem zeker en schiet hem strak binnen en dat levert ons een 2-0 score op. Wat ook tevens de einduitslag is, klasse hoor. De bekerwedstrijden zitten erop en nu kunnen we ons gaan oriënteren op de competitie. Volgende week uit naar Be Fair – Waddinxveen. Met betere weersvoorspellingen dus hopelijk kan die paraplu nu gewoon thuis blijven.

Training update, woensdag (20 september) mochten ze ff een wedstrijdje doen tegen de JO15-2 gewoon voor de leut, nou de jongens weten hoe het moet hoor 5-2 winst, ik zeg goed bezig! Nu zaterdag ook gaan knallen, jullie kunnen het!

Groetjes

De razende reporter.