Moerkapelle 1 geeft derde klasser Leonidas 1 in aardig schouwspel goed partij

Mannen, 1, Groep 2 24

9 september 2017 14:30

Knuppe, J.C.M.

Het eerste elftal van v.v. Moerkapelle speelde zaterdag 9 september de eerste thuiswedstrijd in de beker competitie. De eerste bekerwedstrijd uit tegen Rotterdam United was vorige week netjes met 5-7 gewonnen.

Moerkapelle heeft, sinds enkele jaren, dit seizoen weer 2 selectie elftallen. Dus de keuze voor trainer De Vries is breder dan vorig seizoen. Het tweede elftal had vandaag juist de bekerwedstrijd gewonnen. Moerkapelle 1 speelde vandaag dus thuis tegen derde klasser Leonidas. Beide elftallen begonnen enigszins aftastend aan de wedstrijd. Het was wennen. Moerkapelle speelde met een aantal nieuwe spelers, zoals de Jager en Vonk in de geledingen. Het was Leonidas dat na ongeveer een kwartier spelen, na een goede en snelle aanval,  de openingstreffer van de middag wist te scoren. Moerkapelle bleef rustig en beheerst voetballen en ging op zoek naar de gelijkmaker. Dat lukte ook want na ruim een half uur spelen was het Bodouaou die een door De Jager goed genomen vrije trap binnen kopte. Vlak daarvoor had Moerkapelle al de geblesseerde Koolhaas moeten wisselen die wel erg hard was aangepakt door een verdediger van Leonidas. Voor hem kwam nieuwkomer Joop van Beek in het veld. Lang wist Moerkapelle niet teren op de gelijkmaker want vijf minuten later stond Leonidas na een verkeerde uittrap en een direct goed schot weer op voorsprong. Moerkapelle gaf daarna goed partij en zocht meer en meer de aanval op. Vlak voor rust resulteerde dat onder meer in een goed schot van Eindhoven dat net over ging.

Vanaf de aanvang van de tweede helft maakte Moerkapelle er een aardig schouwspel van. Men bleef de aanval opzoeken en kreeg ook zeker de kans om weer de gelijkmaker te maken, maar de bal moet daarvoor dan wel het doel in. Na een kleine 10 minuten spelen ontstond een van die kansen uit wederom een vrijetrap. Die bal ging net naast. Na enkel mooie aanvallen met rushjes van onder meer Koorevaar was het na 75 minuten spelen Bodouaou die de beste kans na rust kreeg. Geheel vrij en allen voor de keeper schoot ook hij echter ook net over. Maar zoals de ongeschreven voetbalwet aangeeft score je zelf niet dan doet de tegenstander dat veelal wel voor je. En ook nu was dit het geval. Geen uit het niets ontstond na een verdediging fout op links en een goede loopactie van de speler van Leonidas een kan om te schieten. Keeper Slingerland liep uit en het schot  kaatste via zijn lichaam het doel in. Trainer de Vries wisselde Vonk voor De Bruin en Bodouaou voor Van Dam. Maar Moerkapelle kwam niet verder meer dan een kopbal van v.d. Hoven die eigenlijk wel in had mogen gaan, maar vandaag ook net naast ging. Moerkapelle speelde, ondanks de uitslag, een solide pot voetbal waar men zeker hoopvol mee verder kan. Volgende week wacht het volgende bekerduel tegen Swift Boys thuis.

Opstelling: Quinten Slingerland, Thymen Eindhoven, Arco Verweij, Alex Vonk (85: Remon de Bruin), Davey de Jager, Daniel van den Hoven, Michael Koolhaas (30: Joop van Beek), Harmen Verweij, Tim Kooreveaar, Laurens Sluiter, Redouan Bodouaou (80: Van Dam).