1e bekerwedstrijd van het seizoen voor JO13-1

Moerkapelle JO13-1JM

Onder 13, JO13-1, Groep 4 26

2 september 2017 10:30

Op een mooie zaterdag ochtend de 1e bekerwedstrijd van het seizoen en voor 10 spelers de 1e wedstrijd in de JO13, dus op een groot veld, groot doel, spelregels denk dan vooral aan buitenspel en voor Laurens was het zijn 1e wedstrijd ooit. Casper was dan ook als ervaren JO13 speler de captain vandaag, hij had de zware taak om iedereen de weg te wijzen…… En je deed het onder toeziend oog van oma perfect!

De wedstrijd begon echter een half uur later dan gepland stond en dat bracht voor een hoop jongens de stresslevel nog hoger dan normaal want ja er was ook nog geen kleedkamer beschikbaar met de juiste sleutel dus dan stuiteren we nog maar even door langs het veld. Ook de planning van enkele ouders kwam hierdoor in de war, verslag schrijven voor mijn oudste zoon kon ik nu dus pas vanaf de 2e helft doen. Patricia kon niet meer bij haar oudste zoon gaan kijken, er gingen er ook nog 2 naar verjaardagsfeestje wat krap in de tijdsplanning kwam zeg maar. Tis dat het mooi weer was en we in de zon zaten maar echt er was geen sprake van een geoliede machine daar bij HMC. Dan hebben we het nog maar niet over het invullen van het wedstrijdformulier………………..

Maar wat doe je dan als je toch moet wachten, nou Buurman en Buurman gingen wel even koffie regelen, liepen de eerste de beste trap op om zo voor een gesloten deur van de kantine van de Rugbyvereniging aan te lopen. Ja het was ook chaotisch op de locatie zelf, 2 voetbalverenigingen en 1 rugbyvereniging en Buurman en Buurman die al druk pratend achter elkaar aan lopen als kip zonder kop, . Maar de koffie was heet, sterk en echt geen haags bakkie tot aan de rand gevuld!

Dan mogen ze toch eindelijk gaan beginnen, met Marco als leider en in de 1e helft heeft de vader van Sven, René gevlagd, die moest de vlagger van de tegenpartij nog wel even naar de juiste helft sturen………. Dat beloofd wat. Marco moest de stembanden toch wel ff goed gebruiken om idd iedereen op de juiste plek te zetten en datgene te laten doen wat ze wel en niet moesten. We beginnen dan ook aanvallend en komen in de buurt van het doel van HMC maar het lobje van Romano gaat helaas net over. Weer een kans en weer naast en dan denkt HMC wat jullie kunnen, kunnen wij ook maar ook zij schieten naast. Weer een mooie aanval en een mooi schot van Lars maar nu in het zijnet. De kansen gaan over en weer en je vraagt je af wie gaat er als eerste scoren. Ik vind het onverdiend maar het gebeurd dan toch HMC maakt de 1-0. En dan hebben ze de smaak te pakken en gaan gelijk weer in de aanval, Sven doet zijn best, Matthias schiet de bal nog snel weg maar in de herkansing scoort HMC de 2-0. Na de aftrap weer druk zetten en met een mooi afstandsschot weten ze de 3-0 te scoren. MKP blijft het proberen maar het mag gewoon niet lukken, naast, paal, zijnet en ga zo nog maar ff door. RUST, hebben ze echt ff nodig.

Na de rust ook weer voortvarend aan de gang maar weer schiet Lars hem in het zijnet. En elke keer als wij gevaarlijk zijn voor het doel van HMC weten zij er met een counter vandoor te gaan en ook weer te scoren 4-0, zij scoren helaas wel. Weer diverse kansen maar het is ons gewoon niet gegund. Mooi schot van Casper maar helaas stond de keeper in de weg. En weer krijgt HMC het op zijn heupen en weer wordt er gescoord en is het 5-0. Dan gaan wij ook eens het geluk meekrijgen en weet Matthias met een mooi lobje de 5-1 binnen te schieten, het is ons gegund! Weer een mooie actie en Romano schiet hem bijna binnen een verdediger van HMC weet hem nog net van de lijn te tikken. Het spel wordt feller en dan gaat de bal 7 meter de lucht in en verdwijnt uiteindelijk achter de keeper van HMC en Matthias maakt zo de 5-2. Nou is de scheids vandaag ook nog niet helemaal bij de pinken en verdient misschien zelf wel een kaart, eerlijk fluiten is ff een dingetje. Dan gaat HMC in de aanval maar Jarno is er klaar mee en pegelt de spits onderuit in de 16 en dat levert dan een strafschop op, helaas 6-2. En dan is de fut eruit en scoort HMC er op los het wordt zo snel 7-2, 8-2 en 9-2, maar de voorhoede geeft niet op en die kleine kans die we dan nog krijgen wordt door Lars benut en zo weet hij de eindstand op 9-3 te brengen. Gauw douchen en gauw door naar de volgende wedstrijden, feestjes etc. Maar als compensatie van de toestanden vooraf aan deze wedstrijd blijkt er als eindstand 7-3 ingevuld te zijn. Maakt uiteindelijk niks uit. Nou iedereen bedankt weer voor de goede inzet en tot volgende week, thuis tegen VDL JO13-2. Nieuwe ronde nieuwe kansen, Marco succes met de trainingen deze week!

Groetjes

De razende reporter.