Moerkapelle 3 - Soccer Boys 4 4 - 3

Mannen zaterdag, 3, 5e klasse 04

23 november 2013 14:30

Moerkapelle 3 – Soccer Boys 4

Na 5 wedstrijden zonder nederlaag, lag er vandaag de uitdaging om het hooggeklasseerde Soccer Boys (2e plaats) op een nederlaag te trakteren. Vandaag waren we nagenoeg compleet. Henk was later vanwege werk en Berry bleef uit voorzorg langs de kant na een blessure. Soccer Boys was aardig op de hoogte van onze prestaties de laatste weken, want ze hadden opgemerkt dat Robbie er al aardig wat doelpunten in had geschoten dit seizoen.

We begonnen de wedstrijd sterk. De eerste 20/30 minuten speelden we verzorgd voetbal en creëerden een aantal kansen. Het was wachten op de 1-0. Deze viel dan ook, na een mooie steekpass van Menno op Robbie. Uiteraard rondde hij deze kans zeer beheerst af. (Misschien was Soccer Boys toch niet helemaal op de hoogte van zijn kwaliteiten). Niet lang daarna was het 2-0. Kees gaf een voorzet op Robbie. Deze maakte een mooie overstap, waardoor Wouter zo door kon lopen richting de keeper. Beheerst met links schoot hij binnen. Het voetballen ging zo makkelijk deze fase (zelfs Kees ging hakkies maken), dat eigenlijk gemakzucht onze grootste tegenstander werd in deze fase. We verloren steeds meer duels en gingen deze ook niet fel genoeg in. Dit resulteerde ook in de 2-1 vlak voor rust. Helaas moest Jebo zich ook vlak voor rust laten vervangen vanwege z’n hamstring.

Na wat tactische omzettingen en tips van onze speler/coach Sander begonnen we weer fel aan de tweede helft. (Sander was overigens geblesseerd aan zijn schouder vanwege….. ) Soccer Boys liet het kaas ook niet van zijn brood eten en had in de vorm van hun nr. 14 een ware plaaggeest in huis. Uit zeer betrouwbare bron hebben we dan ook begrepen dat Kees die nacht 14 keer wakker is geworden om te kijken waar zijn directe tegenstander was. Halverwege de tweede helft kwamen we op een 3-1 voorsprong. Een mooie voorzet van wederom Menno werd door Dubbis op een prachtige manier in de kruising gekopt. Lang van het margeverschil van 2 doelpunten konden we niet genieten, want voor we het wisten was de stand 3-2. Uiteraard lieten we het hier niet bij. Omdat Robbie het veld weer uitstekend breed hield op links, kon hij weer een perfecte voorzet geven. Bij de tweede paal was het weer Dubbis die deze niet te missen kans binnen schoot, 4-2. De buit moest nu toch wel binnen zijn dachten we. Maar helaas, de nr.14 van Soccer Boys maakte de mooiste goal van de wedstrijd en schoot daarmee de 4-3 binnen. Het werden nog spannende laatste 10 minuten, kregen ook nog wat kansen  van Monfis en ‘de Lucht’, maar sleepten uiteindelijk de 4-3 overwinning door het vuur. Wederom door hard te werken voor elkaar.

Een mooie prestatie want we blijven nu 6 duels op rij ongeslagen en stijgen weer iets op de ranglijst. Volgende week wacht Sportlust uit. Bij winst kunnen we wellicht nog iets klimmen op de ranglijst en komt de spelersbus misschien ook wel een stapje dichterbij….