V.V. Moerkapelle beter dan SPV ’81

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

16 november 2013 14:30

Heide, T. ter

Moerkapelle trad dit keer aan zonder Justin v.d. Hoven, maar wel met zijn broer weer op de bank, en met Harmen Verweij, terug van een schorsing. Op het door mist omgeven veld zocht Moerkapelle direct de aanval op. De eerste kans was er al vrij snel na een goede diepte pass van Zijderhand op Sallevelt. Hij wist deze kans echter nog niet te verzilveren. Vrij snel werd duidelijk dat Moerkapelle vanmiddag behoorlijk wat sterker was dan de tegenstander. Er volgden kansen voor Verweij, de Bruin en Hoogma. Deze laatste was vanmiddag behoorlijk op dreef en wist vele keren het strafschop binnen te komen. Een vrij trap van Van Dommele miste doel en vlak daarna was het weer Hoogma die de keeper wist te omspelen echter de positie daarna bleek te moeilijk om uit te scoren. Het duurde tot de 40ste minuut voordat Moerkapelle het kwaliteitsverschil in doelpunten wist uit te drukken. Een hele mooie aanval over links via Arco Verweij die met een prachtige beweging, hakje, Sallevelt bereikte, die op zijn buurt direct Hoogma aanspeelde, Hoogma schoot niet maar paste terug op Sallevelt, die geheel vrij voor de keeper kwam en keurig binnen werkte. Direct daarna had Harmen Verweij de deur op slot kunnen doen na een goede pass van de Bruin. Dit lukte niet en in tegenstelling totdat kreeg SPV ’81 vlak voor rust de grootste kans van de wedstrijd om gelijk te maken. De stevige en vechtlustige nummer 9 van SPV wurmde zich op rechts door de verdediging heen en gaf de bal haarscherp, bijna op de doellijn, voor op de rechterspits. Hoe deze bal er uit bleef is de wel geteld 15 supporters die gistermiddag mee waren afgereisd nog een raadsel.

Moerkapelle zocht ook na rust direct weer de aanval op. En na enkele minuten spelen werd de voorsprong vergroot. De Bruin wist zich op het middenveld keurig vrij te spelen en paste direct op de rechterflank vrijstaande Harmen Verweij. Deze liet zich deze kans niet afnemen en scoorde keurig de 0-2. Moerkapelle drukte, met de zeer ijverige Hoogma, op het middenveld verder door. Hij creëerde kansen voor de andere aanvallers en schoot zelf van circa 40 meter keihard op de binnenkant van de paal. Het scoren lukte hem nog niet maar dat blijf zo niet lang meer uit. Een perfecte bal van achteruit van Zijderhand direct op Sallevelt besliste de wedstrijd vanmiddag na een uur spelen definitief. Sallevelt wist deze bal met een beweging over de keeper heen te spelen. Moerkapelle creëerde  nog verschillende opgelegde kansen en had deze keer met nog grotere cijfers kunnen en eigenlijk moeten winnen. Verschillende pogingen gingen net naast of net over, maar de punten gingen mee huiswaarts. Zo komt Moerkapelle de laatste wedstrijden zachtjes terug op het niveau dat we van hen zijn gewend. De opmars is begonnen. Het is nu zaak om over veertiendagen de thuiswedstrijd tegen Siveo deze lijn te kunnen vasthouden.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Arco Verweij, Taco Drost, Peter Zijderhand (60: Daniel v.d. Hoven), Thijs van Nieuwkoop, Wouter Noorlander, Remon de Bruin, Brend Hoogma, Jaron van Dommele, Stefan Sallevelt (75: Wessel Freeke), Harmen Verweij