V.V. Moerkapelle 3 strijd voor wat het waard is en verliest onnodig van SVS 4

Mannen zaterdag, 3, 4e klasse 10

9 april 2016 12:30

Dirk de Bruijne

Op de zaterdagmiddag van 9 april 2016 uur speelde V.V. Moerkapelle op haar vertrouwde sportpark tegen de nummer 1: SVS 4 uit Capelle a/d IJssel. Moerkapelle had de heenmatch geflatteerd verloren en zij speelde destijds een prima 1e helft.

Voor vandaag had de trainingsstaf B&P de beschikking over maar slechts 8 spelers uit haar eigen selectie. Gelukkig deden er een aantal jongens mee van andere teams en hierdoor trad Moerkapelle aan tegen SVS.

De beginfase van het duel tussen de nummers 1 en 10 van de reserve 4e klasse ging het gelijk op. Zo deed Moerkapelle niet onder voor SVS en via de flankmiddenvelders werden de Moerkapelse  aanvallers vaak gezocht. Verder hield Moerkapelle de tegenstander goed bezig en leek SVS een zware middag te wachten! Moerkapelle kreeg na een paar minuten al meteen een grote kans, want zo onderschepte Lars de bal van SVS en gaf hij de bal aan Arthur. Arthur kwam terecht in een 1 op 1 situatie, maar jammer genoeg benutte hij deze kans niet. Maar in de 6e minuut maakte hij het goed, want dit talent gaf een assist op Mark en hij schoot de bal koelbloedig in het Capelse doel. Mark bracht Moerkapelle verdiend op voorsprong. Voor SVS was dit uiteraard niet de bedoeling en met hun aanvallende mentaliteit (hoog baltempo) zocht zij voortdurend de helft van Moerkapelle op. In de 9e minuut scoorde een SVS speler ongedekt uit een omhaal, omdat de verdediging van Moerkapelle zich niet aan haar afspraak hield. Dit was zeer zonde en de gelijkmaker was ook geheel onterecht. Moerkapelle was gelukkig niet aangeslagen en zij zocht met succes diverse malen de helft van de tegenstander op. Zo omspeelde Arthur veel verdedigers, maar kreeg hij soms te weinig ondersteuning om meer uit zijn actie te halen. Verder bleef Moerkapelle voetballen en creëerden de flankmiddenvelders met hun individuele acties en voorzeten dreiging voor het Capelse doel. Daarnaast deed elke speler goed zijn best en voetbalde Moerkapelle met haar hart. SVS was hier niet van gediend en zij liet zien dat zij ongetwijfeld konden voetballen. In de 23e minuut kreeg SVS een vrije trap, waarbij een speler van SVS slecht werd gedekt en op een gemakkelijke manier kon scoren. Moerkapelle had de achterstand aan haar zelf te wijten. Verder werd in de 35e minuut een doelpunt van SVS onterecht door de scheidsrechter afgekeurd.

In de tweede helft begon Moerkapelle slap aan en de vermoeidheid + lichte blessures was bij een aantal spelers te zien. SVS begon Moerkapelle steeds meer te domineren en SVS had een flink veldoverwicht. Voortdurend werd de helft van de tegenstander opgezocht en creëerde zij steeds meer kansen. Zo hing het doelpunt van SVS al een tijdje in de lucht en dat werd toen ook onnodig gescoord. Moerkapelle was aangeslagen. De sterkte van SVS bleef toenemen en Moerkapelle was hier niet tegen opgewassen. Vijf minuten later scoorde SVS haar vierde doelpunt en leek de wedstrijd gespeeld te zijn. Moerkapelle probeerde positief te blijven, maar er kon geen vuist meer worden gemaakt om het SVS moeilijk te maken. Daarna maakte Moerkapelle een ongelukkig eigen doelpunt en kon SVS de wedstrijd op slot gooien. Moerkapelle had deze uitslag aan zichzelf te wijten. Gelukkig herpakte Moerkapelle zich en in de 77e minuut scoorde Sander een prachtig afstandsschot. Een paar minuten later bracht gastspeler: Kars een klein beetje de spanning in de wedstrijd terug. Omwille van slecht barverlies van SVS scoorde hij uit een mooie solo. Daarna raakte SVS gestrest en probeerde  Moerkapelle de aanval weer op te zoeken, maar tot grote serieuze doelpogingen leidde dit niet.

Ondanks dat SVS had gewonnen mag Moerkapelle trots zijn op haar gedurfde spel, want bijna had Moerkapelle gezorgd voor een stunt!

Aankomende zaterdag speelt Moerkapelle de wedstrijd van het jaar tegen de nummer 12: BSC’68. Als Moerkapelle deze wedstrijd wint, eindigt Moerkapelle niet als nummer laatste.

Opstelling: Hans, Amrit (2e helft: Michel), Jilles (2e helft: Rui), Patrick, Lars (55m: Rick), Mark, Alex, Sander, Kars, Richard en Arthur.

Auteur: Amrit Ramdjielal