Moerkapelle 1 zaterdag jl. minstens gelijkwaardig aan SVS 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

9 november 2013 14:30

Obradovic, P.

Na de knappe uitzege vorige week op het hoog op de ranglijst staande Kamerik moest Moerkapelle het vanmiddag thuis opnemen tegen de koploper SVS uit Capelle aan den IJssel. Vorig seizoen speelde Moerkapelle ook tegen deze vereniging en had het twee keer weten te winnen. Maar de rollen zijn dit seizoen tot op heden iets anders, SVS is koploper en heeft de eerste periode al veroverd. Moerkapelle is, na een slechte start, bezig aan een mooie reeks, de laatste vier wedstrijden zijn allen gewonnen. Dit beloofde veel goeds voor een mooie wedstrijd.

SVS had wegens het overlijden van een vooraanstaande clubman een bijzondere en moeilijke week achter de rug.Voor de wedstrijd werd hiervoor een minuut stilte in acht genomen.

SVS begon sterk aan de wedstrijd en de verdediging van Moerkapelle had echt even de tijd nodig om aan het offensieve spel van SVS te wennen en te pareren. De linker spits met nummer 11 van SVS blonk direct uit door behendig spel en wist op de linkerflank regelmatig voor enige onrust te zorgen. Na circa 5 minuten spelen wist deze speler, in dit geval duidelijk vanuit buitenspel positie, te ontsnappen aan de verdediging. Keeper Slingerland redde op formidabele wijze. Voor een verzoek over dit voorval van Zijderhand aan de leiding vond de scheidsrechter het nodig om direct een indirecte vrije trap op nog geen 6 meter van het doel te geven. Een tweede grote kans voor SVS om op voorsprong te komen, ook deze werd echter niet benut en voorlangs geschoten. Deze opstekers gaven Moerkapelle de kans om beter in haar eigen spel te komen en dat gebeurde ook. Langzaam maar zeker nam Moerkapelle het heft in handen en wisten Hoogma en Van Dommele kansjes te creëren. Grootste kans voor rust was er voor Van Dommele naar een goede doorkopt actie van Van den Hoven uit een vrije trap. Van Dommele haalde echter niet hard genoeg uit en de bal belande op de borst van de keeper. Ook SVS kwam er regelmatig uit maar de aanvallen leverde steeds iets minder gevaar op. Vlak voor rust kreeg SVS na een te korte terugspeelbal van Zijderhand nog de kans om op voorsprong te komen maar weer wist Slingerland Moerkapelle voor een achterstand te behoeden. Aan de andere kant was het van den Hoven die Moerkapelle nog op voorsprong kon brengen uit een goede pass van Van Dommele. Zo gingen beide elftallen de rust in met een blanco 0-0 stand.

Na rust leek het erop dat Moerkapelle van begin af aan iets sterker was dan SVS maar de uitvallen van SVS bleven zeer dreigend. Na 5 minuten mocht Verweij een vrije trap nemen waar de keeper van SVS alle moeit mee had deze te keren. Moerkapelle drukte door en wilde de voorsprong forceren. Drie corners op een rijtje, waarvan er een op de paal belande, brachten veel gevaar maar leverde geen doelpunten op. Na bijna 20 minuten spelen was het een van de gevaarlijke uitvallen over links van de nummer 11 die veel gevaar stichtte. Hij wist deze keer de verdediger te omspelen en gaf voor, waar de spits van SVS in buitenspel positie wist te scoren. De scheidsrechter stond op een lijn met de grensrechter, de fluit ging gelijktijdig op het moment dat ook de vlag omhoog ging en het doelpunt werd met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid terecht afgekeurd. SVS protesteerde stevig maar dat hielp niet. Moerkapelle bleef ook daarna de aanval opzoeken en kreeg zeker ook nog enkele kansen op de winst, waarbij een goede voorzet van Hoogma door Van den Hoven net werd naast gekopt. Ook SVS probeerde in de laatste minuten de winst mee naar huis te nemen. Enkele gevaarlijke uitvallen van SVS zorgde helaas aan Moerkapelle wel voor drie gele kaarten (de tegenpartij twee) en even zoveel vrije trappen voor het doel van Keeper Slingerland. Een van deze vrije trappen werd vanaf de corner vlag nog op de lat geschoten.

Doch beide partijen wisten vanmiddag niet tot scoren te komen. Gelet op het wedstrijd beeld denken beide partijen wellicht dat de overwinning er in zat maar werden de punten terecht keurig verdeeld. Trainer Disseldorp wisselde vandaag niet en kan nu, na de mooie reeks van de afgelopen vijf weken, verder aan het elftal bouwen.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Arco Verweij, Taco Drost, Peter Zijderhand, Thijs van Nieuwkoop, Wouter Noorlander, Remon de Bruin, Stefan Sallevelt, Jaron van Dommele, Justin van den Hoven, Brend Hoogma