Zwammerdam 4 - Moerkapelle 3

Mannen zaterdag, 3, 5e klasse 04

9 november 2013 14:30

Zwammerdam 4  - vv Moerkapelle 3

Er met vertrouwen uitgekeken naar de uitwedstrijd tegen het eveneens laaggeklasseerde Zwammerdam. Bij een overwinning zouden we ook deze tegenstander passeren op de ranglijst. We begonnen met een iets andere opstelling dan gebruikelijk. Robin begon als centrale middenvelder vanwege afwezigheid van Menno (weekend weg). Daardoor speelde Sander samen met Henk in de spits. Voor Henk waren het weer de eerste speelminuten na een langdurige knieblessure. Moerkapelle begon goed aan de wedstrijd en probeerde ‘voetballend’ de aanval te zoeken. Echte kansen bleven uit. Henk liet duidelijk zien dat hij ‘op de weg terug’ is door een aantal panna’s te geven aan de tegenstander. Verstandig als hij is, liet hij zich toch na 20 minuten vervangen door Stephan Hertog. Hoe verzin je het: De gebroeders Hertog samen in de spits!! Helaas werd ons goede begin niet beloond met een doelpunt. Sterker nog, het was Zwammerdam die op voorsprong kwam. Maar, zoals we de laatste weken al vaker laten zien, lieten we niet onze koppies hangen en knokten ons terug in de wedstrijd. Na een slimme pass van Wouter op Robbie, was de 1-1 een feit. Een terechte ruststand.

Na wat omzettingen in de rust begonnen we fel en was het wachten op ‘HET’ moment van de middag. Het heeft even geduurd, maar eindelijk was het zover. Sander Hertog, bezig aan een nieuwe voetballende carrière binnen het derde elftal. Begonnen als laatste man,  en nu strijdend als echte nummer 9 in de spits. Na een diepe bal, sprintte Sander richting het zestienmetergebied. Waar iedereen verwachtte dat hij door zou lopen richting het doel, haalde hij verwoestend uit en verdween de bal strak in de korte hoek, in de kruising. 1-2 !!! Sander door het dolle heen,  ere-ronde ingezet, maar we waren er nog niet. Kansen waren er genoeg, maar de 1-3 viel niet. Ook Zwammerdam begon wat aan te dringen en helaas viel dan ook 5 minuten voor tijd de gelijkmaker. Dit was tevens de einduitslag en uiteindelijk was dit niet eens onterecht.

Voorlopig hebben we de laatste 4 wedstrijden niet verloren. We proberen ‘te voetballen’, knokken ervoor en hebben het vooral erg gezellig. Via deze weg willen we de spelers, van voornamelijk het tweede, bedanken die bij ons mee willen doen en/of wissel willen zitten na hun eigen wedstrijd.

Volgende week wacht ARC en gaan we wederom voor de punten.