Moerkapelle 1 verslaat Kamerik in eigen huis.

Kamerik 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

2 november 2013 14:30

Klomp, T.

Het eerste elftal van Moerkapelle reisde zaterdagmiddag af naar Kamerik. Na de winstpartij van vorige week was het de vraag of Moerkapelle ook tegen de veel hoger op de ranglijst genoteerde tegenstanders het niveau konden vast houden. Moerkapelle-routinier Peter Zijderhand zei het afgelopen week in het AD als volgt: “De komende wedstrijden zijn graadmeter of wij ons nu al ook met deze tegenstanders kunnen meten“.

Beide elftallen begonnen overtuigend en alert aan de wedstrijd. Het spelbeeld ging over en weer. Na ongeveer 5 minuten liep Van den Hoven op een diep gegeven bal de tegenstander voorbij. De verdediger wist nog net een overtreding te begaan op de rand van het strafschopgebied. Arbiter van dienst Klomp wees de juiste plaats, net buiten het strafschop gebied, aan. De Bruin ontfermde zich over de klus. Deze keer wist hij met een prachtige boogbal in de korte hoek  de keeper van Kamerik te verrassen. Moerkapelle kwam hiermee op voorsprong en ging direct op zoek naar de mogelijke uitbreiding van de voorsprong. Het kreeg ook werkelijk een paar kansen hierop, voordat Kamerik op gang kwam. Halverwege de eerste helft kwam Kamerik meer en meer in de wedstrijd en Moerkapelle kwam na het loslaten van de bal door Keeper Slingerland goed weg toen vanuit de scrimmage die volgde de bal op de paal belande. Vlak voor rust kreeg Moerkapelle nog enkele kansen om de voorsprong te vergroten. Koorevaar schoot over na een goede aanval opgezet door Van Dommele. Van den Hoven schoot in de laatste minuut voor rust op de lat !

Kamerik, dat voor de rust al twee spelers had gewisseld, begon iets beter aan de tweede helft en zette, op zoek naar de gelijkmaker, de verdediging van Moerkapelle redelijk onder druk. De eerste aanval werd net over het doel gekopt. Moerkapelle deed direct ook wat terug. Een schot van Van Dommele wist de keeper nog net met de vingertoppen buiten te werken. Daarna was het weer de beurt aan Kamerik. Moerkapelle kreeg na ruim 10 minuten in de tweede helft een corner te nemen die de doelmond ruim passeerde. De gretige Van Dommele wist de bal aan de andere zijde nog net binnen te houden en passeerde de verdediger en gaf de bal op maat aan de inkomende De Bruin die de bal nog net wist binnen te werken. De teleurstelling bij Kamerik was af te lezen, maar de ploeg zocht ook na de 0-2 direct weer de aanval op. Scheidsrechter Klomp moest bij de aanvallen van Kamerik wel goed opletten, want niet alleen de bladeren vielen van de bomen, maar ook sommige spelers vielen soms zo maar om. Na een corner van Kamerik wist Moerkapelle, uit een van de vele counters,10 minuten voor de tijd de derde treffer van de middag te produceren. Drost haalde uit en Van der Hoven paste direct op de opstomende Van Nieuwkoop die de bal keurig onder de keeper van Kamerik wist door te schuiven. Een verdiende en overtuigende overwinning voor Moerkapelle, waardoor de onderste regionen op de ranglijst gelukkig weer worden verlaten. A.s. zaterdag wacht de volgende graadmeter dan thuis tegen SVS uit Capelle.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Arco Verweij, Taco Drost, Peter Zijderhand, Thijs van Nieuwkoop (85: Arian de Graaf), Wouter Noorlander, Remon de Bruin (80: Frank v.d. Bas), Brend Hoogma (75: Stefan Sallevelt), Jaron van Dommele, Justin van den Hoven, Tim Koorevaar