Moerkapelle 1 verslaat v.v. Maasdijk en bekert verder.

Maasdijk 1

Mannen, 1, Groep 2 06

19 oktober 2013 14:30

Strijd, J.A.

Moerkapelle moest zaterdag jl. afreizen naar Maasdijk om daar tegen de plaatselijk v.v. het volgende bekerduel te spelen. Voor het begin van de competitie was Moerkapelle goed begonnen aan deze bekerduels door alle drie de wedstrijden te winnen.

v.v. Maasdijk was ook goed aan de competitie begonnen en wil liefst zo snel mogelijk weer terug naar de derde klasse.

Moerkapelle begon de wedstrijd met een iets andere opstelling, met Justin van den Hoven als spits en Thijs van Nieuwkoop op de rechtsback positie. Op doel stond Johan Klomp die dit jaar voor het eerst in de eerste selectie op doel stond.

Moerkapelle begon goed in deze toch lastige uitwedstrijd op het mooie sportpark van de v.v. Maasdijk. De gretige en alerte Jusitin van den Hoven was er in de 3de minuut al als de kippen bij toen de verdediger en doelman elkaar even niet begrepen. Hij pikte de bal af en schoot deze netjes binnen. Moerkapelle creëerde al snel daarna enkele kansen. Maasdijk probeerde aanvankelijk met lange bal de achterhoede te verrassen maar dat lukte niet. Behoudens na een ruim kwartier spelen toen keeper Klomp in een reflex een inzet met de voet wist te keren. Moerkapelle wist met goed spel over de flanken het de tegenstander moeilijk te maken. Halverwege de eerste helft werd een prima aanval over links via Stefan Sallevelt, Justin van den Hoven en Jaron van Dommele door de laatste keurig afgemaakt.

Moerkapelle zette aan en na ruim een half uur spelen was het Jaron van Dommele die in kansrijke positie wegens buiten spel werd terug gefloten. Voor rust kreeg Wouter Noorlander nog de kans om de wedstrijd definitief in het slot te doen maar hij miste na een lange rush de kracht voor een goed schot. Vlak voor rust moest Moerkapelle Arco Verweij wegens een liesblessure wisselen met Daniel van den Hoven.

Na rust zette Maasdijk, die een verlies niet op zich wilde laten zitten, stevig aan. Dat maakte het voor de verdediging van Moerkapelle niet makkelijker maar de counters kwamen hierdoor nog meer tot zijn recht. Al na 3 minuten spelen was het Justin van den Hoven die Van Nieuwkoop alleen voor de keeper zette. Deze slaag er niet in te scoren. Maasdijk drong nog meer aan maar de verdediging van Moerkapelle wenste vandaag geen krimp te geven. In de 65set minuut was het Remon de Bruin die hard net naast schoot. Trainer Disseldorp wisselde de leeg gespeelde Justin van den Hoven voor Jurn Hoogma en later ook Koorevaar voor Eindhoven. Wat Maasdijk ook probeerde het kwam vanmiddag niet tot scoren. Moerkapelle wist in de slotfase goed te profiteren van de ruimte die men voorin kreeg. Eerst was het Hoogma die de bal veroverde op het middenveld en goed doorging. Hij zette de wedstrijd met een keurig passeer beweging op slot 0-3. Later was het nog Remon de Bruin die na goed doorgaan de 0-4 op de schoen had, maar de mee opgekomen Stefan Sallevelt zag zijn kans ook rijk om de bal in te schieten, legde de bal ook in het netje, echter werd het doelpunt onterecht afgefloten wegens vermeend buitenspel. Moerkapelle zette vanmiddag een nette prestatie neer en het is de kunst om deze opgaande lijn nu ook de komende weken vast te houden. Volgende week volgt de thuiswedstrijd tegen Aarlanderveen.

Opstelling Moerkapelle: Johan Klomp, Thijs van Nieuwkoop ,Taco Drost, Peter Zijderhand, Arco Verweij (40: Daniel van den Hoven), Wouter Noorlander, Remon de Bruin,  Jaron van Dommele, Stefan Sallevelt, Justin van den Hoven (70: Jurn Hoogma), Tim Koorevaar (85: Thymen Eindhoven)