Derde winst partij op rij voor Moerkapelle

Aarlanderveen 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

26 oktober 2013 14:30

Witte, M.M. de

Zaterdag jl. moest Moerkapelle 1 het thuis opnemen tegen Aarlanderveen 1. Het moet jaren geleden zijn dat we in competitieverband tegen deze vereniging hebben gespeeld. Aarlanderveen is afkomstig uit een nog kleinere kern dan Moerkapelle.

Moerkapelle had vorige week een goede prestatie neergezet in het bekerduel tegen Maasdijk en had de hoop om deze lijn vandaag door te zetten. Moerkapelle begon heel goed en vol inzet aan de wedstrijd. Na enkele minuten werd Van der Hoven net buiten het strafschop gebied onreglementair afgestopt. De goed genomen vrije trap werd door Van den Hoven binnen gekopt. Zo kwam Moerkapelle al vroeg in de wedstrijd op voorsprong. Direct daarna volgde nog een aantal opgelegde kansen en was het bijna onbegrijpelijk dat de voorsprong niet verder werd uitgebouwd. Kansen waren er onder meer voor Sallevelt en Van Dommele en ook voor Van den Hoven. Aarlanderveen kwam vanmiddag moeilijk aan voetballen toe, maar als de bal eenmaal bij de voorhoede belande was het ook niet zonder gevaar. Na een kwartier spelen mocht Aarlanderveen de eerste corner nemen en het was ook meteen raak. De bal werd doorgekopt en de spits van Aarlanderveen wist daar wel raad mee. Moerkapelle zocht direct de aanval weer op maar bleef veel kansen nodig hebben om te scoren. Enkele ballen werden door de keeper van Aarlanderveen op miraculeuze wijze uit de goal gehouden, Vijf minuten voor rust kwam de voorsprong, uit een goede aanval, op het denkbeeldige scorebord tot stand. Prachtig afgemaakt door Van Nieuwkoop, hard schot in de kruising. Toch wist Aarlanderveen, eigenlijk tegen de verhouding in, nog voor rust de gelijkmaker te produceren. Na een schampschot op de buitenkant paal was het direct daarna de spits die met een verraderlijk schot en merkwaardige bal de stand op gelijk hoogte bracht.

De tweede helft begon Moerkapelle met een zelfde spelbeeld als de eerste helft. De eerste kansen waren er voor de spitsen van Moerkapelle. Na 10 minuten spelen wist Moerkapelle door een uitgespeelde aanval met een keurige schuiver afgemaakt door Van den Hoven de voorsprong weer te veroveren. Na een kwartier spelen kwam Moerkapelle dit keer met een iet wat gelukkige treffer van Sallevelt op de 4-2 voorsprong. Nu leek het verzet van Aarlanderveen echt gebroken. Moerkapelle vergrote de voorsprong na 20 minuten spelen nog door Van den Hoven, op aangeven van de goed ingevallen Brend Hoogma, naar 5-2. Daarmee was de wedstrijd gespeeld en werd deze door beide elftallen keurig uitgespeeld, onder de goede leiding van de pas twintigjarige scheidsrechter uit Blijswijk.
Moerkapelle zet de zege reeks van de afgelopen weken hiermee voort en komt zachtjes beter op dreef en ruikt aan het niveau van de seizoenen hiervoor. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Kamerik die als derde op ranglijst staat.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Arco Verweij, Taco Drost, Peter Zijderhand, Thijs van Nieuwkoop, Wouter Noorlander, Remon de Bruin(75: Arian de Graaf), Stefan Sallevelt (55: Brend Hoogma), Jaron van Dommele, Justin van den Hoven (85: Thijmen Eindhoven), Tim Koorevaar,