Taurus 1 (zon) - Moerkapelle 1

Mannen, 1, Groep 2 24

20 augustus 2013 20:00

Schie, Th.M. van

Eerste overwinning Moerkapelle 1 voor de beker!

In de studentenstad Delft op het sportpark van de TU speelde Moerkapelle zijn eerste bekerwedstrijd van het seizoen. De avondwedstrijd zou om 20:00 aanvangen, echter had de scheidsrechter nog wat nieuwe regels in petto.

In het seizoen 2013-2014 is het namelijk verplicht om een spelerspascontrole uit te voeren. Hierbij worden beide teams bij een geroepen en controleren aanvoerder en scheidsrechter samen of de spelerpassen ook daadwerkelijk bij de desbetreffende spelers horen. Deze nieuwe regel is een van de maatregelen die de KNVB heeft getroffen na het incident van grensrechter Nieuwenhuizen. Samen met nog een aantal andere maatregelen hoopt de KNVB op deze manier bij te dragen aan een sportief klimaat op de Nederlandse amateurvelden.

Nadat alles juist werd bevonden door de scheidsrechter kon de wedstrijd beginnen en je zag dat beide teams er zin in hadden deze avond. Taurus begon gelijk agressief en Moerkapelle had hier moeite mee in de beginfase. Ze speelde wat onrustig en dat kwam niet ten goede aan het spel van de ploeg van trainer Koos Disseldorp. Toch zorgde goed doorgaan van Stefan Sallevelt op het middenveld voor een opening aan de linkerkant. Bryan Klos passte de bal vervolgens goed door op de opkomende Brend Hoogma die op het doel afstevende en de 0-1 aantekende. Kort daarna werd een aanvaller van Moerkapelle gevloerd in het strafschopgebied en dus volgde een penalty voor de blauw-witte. Wouter was niet te beroerd om deze penalty op te eisen als nieuweling en zorgde voor de 0-2. Na de de comfortabele voorsprong kon Moerkapelle nog verder uitlopen. Bryan Klos zette na een mooie sleepbeweging Stefan Sallevelt vrij voor de keeper, die vervolgens verzuimde te schieten en op Justin passte, waarna de bal over het doel van de tegenstander belandde.Een tegenstoot van Taurus, dat na een aantal minuten bijgekomen was van de tegendoelpunten, zorgde voor de aansluitingstreffer. Echter was het direct hierna weer Moerkapelle dat in de aanval ging. Na een perfecte vrije trap van Arco Verweij net buiten de 16 meter kopte Justin van den Hoven de bal strak in de touwen.

Een op en neer gaande wedstrijd volgde in de 2e helft en er kwamen met Frank van der Bas, Arian de Graaf en Jaron van Dommele wat verse wissels in het veld. Deze deden het naar behoren want Moerkapelle sloot de wedstrijd af met een 3-5 overwinning door goals van nogmaals Brend Hoogma en Justin van den Hoven, die beide een voorzet van Jaron van Dommele gemakkelijk konden inschieten.