Vijfde overwinning op rij voor vrouwen 1

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 3

7 december 2015 19:30

Henk Geldof

Het was wederom geen zaterdag en toch mochten de Moerkapelle vrouwen weer aan de bak. Tot nu toe waren de resultaten van de avondwedstrijden echter zeer hoopgevend, dus we dachten bij onszelf...kom maar op.
Deze koude maandagavond stond BSC op het programma. Een ploeg die wij eerder dit seizoen voor de beker reeds met 3-2 hadden verslagen. Kortom we moesten waakzaam zijn.
Nadat het eerste probleempje, 17 speelsters terwijl er maar 16 op de lijst mogen, was opgelost met dank aan mijn assistente Chantal, konden we de opstelling voor deze wedstrijd doornemen. Er werd vooral gehamerd op het feit dat we heel veel inzet en beleving moesten tonen. Dan kunnen we elke tegenstander aan.
Nadat het de eerste twee minuten een beetje aftasten was van beide teams, was de eerste de beste grote kans voor ons weer direct raak. We krijgen een beetje een pattent op vroeg scoren en daardoor in een zetel belandden. Jennita zette op rechts weer eens een van haar befaamde dribbels in. Na haar actie bezorgde ze de bal bij Daan en zij bewees voor de zoveelste keer dit seizoen koel te zijn voor het doel. Feilloos werd de bal binnen geschoten.
Kort hierna kreeg BSC echter een aardige kans. De spits van BSC mocht de bal vrij op de linksbuiten spelen en haar schot ging uiteindelijk net naast het doel van Shirley.
Nu was de verdediging gewaarschuwd en vanaf dit moment werden de duels flink uitgevochten onder leiding van de zieke Britt. De meeste duels werden ook gewonnen door ons en dat resulteerde daarom ook in meer druk op de helft van BSC. In de 10e minuut weer een diepe bal van Jennita, maar Vivianne zag haar bal gered worden door de keeper. In de 17e minuut vloog een corner van Daan voor het doel langs. Lieke ontving de afvallende bal en gaf de bal aan Viev. Haar schot vanaf 18 meter ging echter net naast. Twee minuten later was het dan toch raak. Een een-tweetje tussen Viev en Daan zette laatstgenoemde alleen voor de keeper. Zij schoof de bal onder haar door en deze rolde tergend langzaam over de doellijn.
Hierna controleerde Moerkapelle de wedstrijd zonder echt grote kansen voor beide ploegen. Tot de 44ste minuut. Rozanne onderschepte een achterbal van de BSC keepster, gaf de bal aan Daan die een passeeractie inzette. Dit lukte echter net niet, maar de bal kwam toch bij Roos in de voeten. Met een schitterende lob in de bovenhoek zorgde zij voor de 3-0 ruststand.
Na een praatje in de rust dat we vooral scherp moesten blijven begon de tweede helft nog sterk van onze zijde. Direct na rust werd Lianne Heijboer diep gestuurd door Jessica. Echter haar schot ging naast. Een paar minuten later was een diepe bal van Britt een prooi voor Vivianne in een duel. Zij bezorgde de bal wederom bij Lianne H, maar haar lob over de keeper heen ging naast.
In plaats van door te drukken, kwam BSC echter wat beter in het spel. Dit resulteerde eerst nog in een grote kans. De rappe rechtsbuiten werd diep gestuurd en won het sprintduel van Lianne. Shirley kwam echter goed haar doel uit en kon het schot van de BSC speelster vangen.
Moerkapelle kwam in deze fase niet veel verder dan een schot van Annemarie dat werd gevangen door de keepster. BSC kreeg wat schotkansen van buiten de 16-meter die steeds naast of over gingen. Verder stond ons middenveld en verdediging goed.
De laatste tien minuten gingen onze meiden toch nog even gas geven. In de 84ste minuut ging Jennita weer op haar brommer zitten. Niemand hield haar bij, echter was de keepster nog een hobbel teveel. In de 84ste minuut kreeg Jennita toch loon naar werken. Een diepe bal van Ilse werd goed door haar beoordeeld en nu schoof zij de bal wel langs de keeper 4-0. Amper een minuut later verspeelde een speelster van BSC de bal op eigen helft. Jennita ging er wederom als een duveltje vandoor, maar haar actie werd net geblokt door een verdediger. De terugspringende bal was echter een prooi voor de allerte Vivianne en zo werd het 5-0. In 91ste minuut kregen we nog een levensgrote kans. Wederom Jennita maakte een actie en kwam vrij voor de keepster. Hierbij werd ze helaas in de weg gelopen door Viev, waardoor de bal naast het doel belandde.
Uiteindelijk weer een dik verdiende overwinning. Zaterdag spelen we de topper bij nummer 1 op de ranglijst BVCB. Zij hebben een punt meer dan wij, dus we gaan knokken voor een goed resultaat. Helaas kan ik er zelf niet bijzijn. Ik wens jullie heel veel succes meiden. Denk aan je taken. Eerst verdedigen en de nul houden. Keihard werken met zijn allen en blijf rustig voor het doel met de kansen die je krijgt. Extra succes voor Ilse die de lastige taak heeft Shirley te vervangen  in het doel. Ilse de bal is NIET heet!!!
Meiden, ik volg de app.
Barry