Moerkapelle dames verdubbelen puntenaantal

Moerkapelle VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 3

7 november 2015 15:00

Het was alweer een behoorlijke tijd geleden dat onze meiden de weide in mochten. De laatste wedstrijd dateerde van 3 oktober. Meer dan een maand werd er niet gevoetbald doordat de ene na de andere tegenstander zich afmeldde of niet kwam opdagen. Toen ook nog de bere Reb(gez)ellige en geslaagde opening van de nieuwe kantine. Maar vandaag reisden we af naar IJVV de Zwervers.

Dit team had nog geen sterke seizoensopening met slechts 1 punt uit vier wedstrijden. Aan onze meiden dus om dit zo te houden. Tactiek voor de wedstrijd werd besproken en voor onderschatting werd gewaakt.

Direct vanaf de aftrap bleek vandaag dat Moerkapelle de betere van de twee teams was. Er werd voornamelijk op de helft van IJVV gespeeld. Het probleem van deze middag was echter wederom dat wij zeer veel kansen nodig hebben om aan doelpunten te komen. Gelukkig stond de verdediging als een huis en was het gewoon wachten tot de goal wel zou vallen. In het eerste kwartier had Moerkapelle wat mogelijkheden via schoten van Lisa en Jessica en was Vivienne een aantal keer dicht bij een kans, maar vaak was de eindpass op haar net iets te scherp.

In de 15e minuut was pas de eerste mogelijkheid van IJVV te noteren, doordat Britt en Ilse beide twijfelden wie de bal weg zou rossen, De IJVV spits kwam hierdoor in balbezit, maar haar poging ging ruim naast.

In de 17e minuut was het dan toch raak. Een voorzet van Lianne werd ongelukkig door een speelster van IJVV met de hand geraakt. De toegekende strafschop werd beheerst door Lisa binnen geschoten 0-1.

Kort na deze goal kreeg Moerkapelle via Jennita en Vivianne nog twee reuze mogelijkheden op de 0-2. Echter beide keren stond de keeper in de weg.

De laatste 10 minuten van de eerste helft waren rommelig van de Moerkapelle meiden en hierdoor kreeg IJVV een redelijk grote kans. Gelukkig was Shirley attent om de 1-1 te voorkomen. In de 45ste minuut kregen we wederom via Jennita en Vivianne weer twee goede kansen, maar ook nu was het de keepster en een bal voorlangs die ervoor zorgden dat de ruststand 0-1 bleef.

Nadat we in de rust de laatste wijzigingen hadden doorgenomen werd er met name het eerste kwartier van de tweede helft heel goed gevoetbald. Met name Danielle had hier een groot aandeel met haar rust aan de bal. In de 48ste minuut een schot van Daan wat werd gekeerd. Twee minuten later een schot van Lisa dat tot corner werd verwerkt. Uit deze zelfde corner viel echter, zei het wat gelukkig de 0-2. De hoekschop van Lianne werd door een verdediger van IJVV uit de zestienmeter gewerkt. Hier stond Jessica klaar om in gedachten verwoestend op doel te schieten. Dit schot werd echter een half rollertje dat van richting werd veranderd door een IJVV speelster met als resultaat een eigen doelpunt.

Hierna is het een paar keer wachten op een derde goal, maar een lob over de keeper van Danielle en een schot van Daan en Lisa missen net het doel. Grootste kans ontstaat als Danielle over de rechterflank 2 speelster uitspeelt en de bal vanaf de achterlijn keurig terug legt op Lisa en Jennita. Beide twijfelen echter wie de bal binnen tikt, waardoor een verdediger van IJVV de bal over haar eigen doel kan werken.

Even later geeft Jennita voor op Daan, maar zij kan de bal net niet lekker controleren om goed uit te kunnen halen.

In de 77ste minuut krijgen wel zelfs geheel onverwacht de 1-2 tegen. Een afgeslagen vrije trap van IJVV werd door een speelster van IJVV als een vuurpijl recht de lucht in geschoten richting ons doel. Deze bal werd Shirley te machtig door de hoogte en het tegendoelpunt was een feit.

Waar onze meiden in het verleden nu een beetje nerveus zouden gaan spelen, werd nu de draad goed opgepakt. Het middenveld bleef de verdedigende taken goed uitvoeren en de meiden achterin bleven allert.

In de 85ste minuut kwam zelfs de mooiste aanval van de middag. Nadat Danielle de bal op het middenveld ontving van Mirjam. Passte zij de bal achter de rechtsback langs naar Lieke. Zij zette in een keer voor op Lisa die de bal op de penaltystip keurig aannam en daarna rustig onder de keeper door schoof. 1-3 en de wedstrijd was definitief gespeeld.

Niet veel later floot de uitstekend leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en konden de punten meer terug naar de club.

Aankomende woensdag spelen we om 19.30 uur thuis de inhaalwedstrijd tegen Dilettant. Wanneer we deze wedstrijd wederom in winst om kunnen zetten, hebben we al meer punten dan vorig seizoen aan het einde van de competitie. Een mooi streven dus om voor te gaan strijden. Wij hopen dan ook genoeg support vanuit de club.

Meiden tot woensdag. We gaan weer strijd leveren.

Barry